رونق‌بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، مهم‌ترین مصوبات در صد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد عبارت‌اند از:

اصلاح مصوبه بند ۹ مصوبه رونق بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری

ماده واحده - بند ۹ مصوبه ۵/ ۹۷ / ۱۹۲۵۱ /ش مورخ ۸/۱۱/۱۳۹۷ رونق بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری به شرح زیر اصلاح و مورد بازنگری قرار گرفت:

بند ۹ اصلاحی: در صورت وجود هرگونه ابهام و نیاز به اصلاح در ملاک‌های تصمیم گیری و نحوه اقدام کمیته‌های فنی و شهرسازی موضوع بند یک مصوبه شماره ۹۹۵/ ۳۳۴۸ /ش مورخ ۱۳۹۶/ ۰۳ / ۱۳ درخواست مربوطه صرفا به صورت موضوعی یا موضعی و یا محور ویژه در کمیته‌ای که اعضای آن با نظر شهردار مشهد و به ریاست وی تشکیل می‌شود، قابلیت طرح دارد. تصمیمات کمیته مزبور پس از تأیید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر و بار گذاری در سیستم یکپارچه شهرسازی از سامانه فاش قابلیت اجرا خواهد داشت.


اصلاح مصوبه واگذاری بخشی از سهم الشرکه شهرداری مشهد مقدس در پروژه شاملو

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با عنایت به مصوبه شماره ۵/۹۸/۲۴۵۰۱/ش- ۹۸/۱۲/۲۵ با موضوع اصلاح قرارداد مشارکت شماره ۱۶۲۵۵۹/۹۷/۲۱ مورخ ۲۶/۰۸/۹۷ و واگذاری بخشی از سهم‌الشرکه شهرداری مشهد مقدس در پروژه مشارکتی شاملو، نسبت به اصلاح تبصره ۴ بند۱ ماده ۴ قرارداد شماره ۳۳۷۰۸/۹۹/۲۱ مورخ ۳۱/۰۲/۹۹ مطابق اصلاحیه پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و بند‌ها و تبصره زیر اقدام نماید.

۱-به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با توجه به اجرای بخشی از تبصره ۳ بند ۱ ماده ۴ قرارداد صلح به شماره ۳۳۷۰۸/۹۹/۲۱ مورخ ۳۱/۰۲/۹۹ از سوی شرکت بتن‌ساز تربت، به جهت تضمین انتقال اسناد مالکیت شش دانگ تفکیک شده واحد‌های آپارتمانی دو برج مسکونی پروژه یاس از سوی شرکت مذکور به نام شهرداری مشهد و یا اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده از جانب شهرداری، به میزان ۵۰ درصد ارزش ریالی واحد‌های مذکور معادل۳۴۰،۵۶۸،۹۰۰،۰۰۰ ریال، به علاوه ارزش ریالی اجرای بند ۳ ماده ۴ قرارداد صلح صدرالاشاره به همراه قسمت‌های الف، ب و تبصره‌های آن معادل ۷۳.۰۷۲.۴۸۰.۰۰۰ ریال و نیز در راستای اجرای تبصره ماده ۶۲ قرارداد پروژه مشارکتی شاملو به شماره ۱۶۲۵۵۹/۹۷/۲۱ مورخ ۲۶/۰۸/۹۷ به میزان ۱۱۰% ارزش روز زمین و پروانه پلاک/پلاک‌های مرتبط با قسمت‌های تجاری و مذهبی پروژه شاملو، بعلاوه ۱۰ درصد ارزش زمین و پروانه پلاک/پلاک‌های اخیرالذکر (ماده ۴۹ قرارداد مشارکتی مذکور)، از تضمین قرارداد مشارکتی شاملو بر مبنای قیمت مندرج در سند رهنی مزبور را نزد خود نگه داشته و مابقی تضامین مربوطه را آزاد نماید.

۲-به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود باقیمانده تضامین قرارداد مشارکتی پروژه شاملو را پس از آزادسازی، به عنوان تضمین موضوع قرارداد مشارکتی پروژه توحید (فی مابین شهرداری مشهد مقدس و شرکت بتن ساز تربت) استفاده نماید.

▫️تبصره- در صورتی که ارزش ریالی باقیمانده تضامین مذکور، بیشتر از تضمین مورد نیاز قرارداد مشارکتی پروژه توحید باشد، نیز می‌بایست کل تضامین در رهن شهرداری مشهد بماند و در صورتی که باقیمانده تضامین فوق کمتر از معادل ارزش ریالی تضمین باشد، سرمایه‌گذار مکلف است نسبت به تکمیل تضمین قراردادی از طریق ترهین سایر املاک معتبر و مورد تایید شهرداری و یا ارائه ضمانتنامه بانکی (و یا ترکیبی از هر دو)، به میزان مابه‌التفاوت احتمالی اقدام نماید.

۳-سایر مفاد قرارداد صلح به شماره ۳۳۷۰۸/۹۹/۲۱ مورخ ۳۱/۰۲/۹۹ به قوت خود باقی و برای طرفین آن لازم الاجراست.
 
اصلاح مصوبه قرارداد سرمایه گذاری احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب لوکال پارک ملی چهل بازه

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای اجرای مصوبه شماره ۳۵۰۳/۹۴/۴/ش مورخ ۱۹/۰۳/۹۴ در خصوص قرارداد سرمایه‌گذاری احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب لوکال چهل بازه (به روش BOT) و قرارداد شماره ۱۳۲۷۶۸/۲۱ مورخ ۰۸/۰۷/۹۵ فی مابین شهرداری مشهد و شرکت مهندسی انتقال نیرو و مخابرات شرق (مهام شرق)، نسبت به انعقاد اصلاحیه قرارداد به شرح پیوست (مهر شده توسط شواری اسلامی شهر) اقدام نماید.

اصلاح مصوبه پیش‌نویس قرارداد تامین، نصب، راه اندازی تجهیزات E & M فاز اول پروژه خط ۳ قطار شهری

ماده واحده- در اجرای تبصره ۲ مصوبه ۱۲۶۳/۹۹/۵/ش مورخ ۰۹/۰۲/۱۳۹۹ پیش نویس قرارداد تامین، نصب، راه اندازی تجهیزات E & M فاز اول پروژه خط ۳ قطار شهری به شرح پیوست (مهر شده توسط شواری اسلامی شهر) بررسی و مورد تایید است.
 
تصویب لایحه احداث پارکینگ طبقاتی در عرصه گودبرداری شده بلوک‌های A و B پروژه‌ی نرگس در منطقه ثامن و قرارداد تهاتر بنیاد تعاون ناجا

▫️ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، نظر به گودبرداری انجام‌شده و شرایط موجود بلوک‌های A و B پروژه نرگس واقع در تقاطع بلوار امیرالمومنین (ع) و شارستان رضوی و به‌منظور دستیابی به سیاست‌های حمل و نقلی هسته مرکزی شهر، رفع مشکلات بهداشتی، نازیبایی‌های بصری و ناایمنی گودبرداری انجام‌شده، نسبت به واگذاری پروژه‌های واقع در بلوک‌های مذکور به پیمانکار و سرمایه‌گذار ان پس از تصویب طرح مربوطه در کمیسیون مشترک حمل و نقل، عمران و ترافیک و برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.

▫️تبصره ۱: در طراحی پروژه‌ها و صدور مجوز‌های ساختمانی مربوطه، تأمین پارکینگ عمومی مازاد بر نیاز پروژه (مبتنی بر نیاز سنجی و اثر سنجی و با تأکید بر پارکینگ هوشمند و کارآمد) مدنظر قرار گیرد.

▫️تبصره ۲: ساخت پارکینگ عمومی در بلوک B توسط سرمایه‌گذار و پرداخت هزینه‌های احداث آن از محل ارزش ریالی زمین، پروانه و سایر هزینه‌های قبلی انجام‌شده شهرداری در پروژه‌ها خواهد بود.

▫️تبصره ۳: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای رفع خطر از گودبرداری انجام‌شده، نسبت به بررسی پایداری گود با روش‌های مناسب (اعم از تست، تحلیل و مونیتورینگ) اقدام و درصورت لزوم، طرح تقویت اجرایی مناسب را عملیاتی نماید.

▫️تبصره ۴: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، قبل از انعقاد قرارداد، نسبت به ارسال طرح فنی و شرایط مالی قرارداد واگذاری پروژه‌های مذکور به همراه الزامات فنی اشاره‌شده، جهت اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تایید کمیسیون مشترک برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و حمل و نقل، عمران و ترافیک اقدام نماید.

▫️تبصره ۵: در اجرای مصوبه شماره ۵۱۹۹/۹۹/۵/ش مورخ ۱۷/۰۴/۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر، موضوع بررسی و تصویب قرارداد تملک در شورای اسلامی شهر (فیمابین بنیاد تعاون ناجا و شهرداری مشهد مقدس)، کماکان به قوت خود باقی است.

▫️تبصره ۶: جهت تسریع در شروع کار ساخت پارکینگ عمومی در بلوک A توسط پیمانکاران ماده ۳۱ و قیمت اجرای آن در چهارچوب فهرست بها پروژه‌های در دست اقدام و پس از تایید کمیسیون مشترک برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و حمل و نقل، عمران و ترافیک تعیین می‌گردد، مورد تایید است.

▫️تبصره ۷: شهرداری مشهد مقدس مکلف است در راستای حفظ صرف و صلاح شهرداری نسبت به واگذاری قرارداد پروژه به سرمایه گذاران وفق مستندات و مدارک و پروانه صادره بلوک‌های A و B پروژه نرگس در زمان خرید توسط شهرداری (با تاکید بر تراکم انتفاعی) اقدام نماید.