افتتاح خط راه‌آهن خواف‌هرات تا دو ماه آینده
به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در نشستی با معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد مرز جدید گمرکی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان انجام گرفت.
 
وی با بیان اینکه مرز شمتیغ در خراسان رضوی گذرگاه رسمی مرزی گمرکی و محل عبور راه‌آهن خواف‌هرات است، افزود: پیشنهاد ایجاد مرز گمرکی شمتیغ در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تصویب آن، شاهد رسمی شدن این مرز گمرکی باشیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد مرکز جدید گمرکی با جمهوری اسلامی افغانستان مزایای اقتصادی زیادی برای خراسان رضوی به همراه خواهد داشت، تأکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد خط ریلی از خواف تا نزدیکی هرات افغانستان از سوی ایران تأمین شده و عملیات اجرایی آن به سرعت در حال انجام است.
 
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، حدود دو ماه آینده پروژه خط راه‌آهن تا روستای روزنک هرات تکمیل و در مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و افغانستان یا به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می‌شود.
 
رسولیان ادامه داد: یکی از دلایل اصلی تجمع کامیون‌ها در مرز دوغارون ظرفیت پایین این گذرگاه مرزی برای پذیرش حجم کامیون‌های عبوری است که همواره به‌عنوان مشکل اصلی در حوزه امور اقتصاد مرزی خراسان رضوی مطرح بوده است.