بینالود، بیشترین شمار غرق‌شدگان خراسانی را دارد
به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسن حسینی اظهار کرد: این تعداد مرگ شهروندان به خاطر غرق حین شنا در استخر، در محدوده بند گلستان و نیز شنا در رودخانه رخ داده که جای نگرانی دارد.

وی به مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بینالود برای کاهش آمار پدیده غرق‌شدگی اشاره و بیان کرد: سه نفر از این جانباختگان بومی شهرستان بینالود نیستند لذا ضرورت دارد تا مصوباتی مبتنی بر اقدامات کارشناسی صورت گرفته و تحلیل رفتاری اخذ شود تا در کاهش آمار موارد غرق شهروندان برای آینده موثر واقع شود.

فرماندار بینالود افزود: بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که ضرورت دارد قوانین سختگیرانه‌تری برای کاهش خطر غرق‌شدن شهروندان بر حوزه‌های مرتبط با این موضوع اعمال شود.

وی گفت: دستیابی به زمینه‌های لازم ایجاد ایمنی و رفع دغدغه از شهروندان در خصوص چنین مواردی نیازمند همراهی و هم‌افزایی عمومی مردم و مسوولان است تا اهداف اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت هرچه بهتر و جامعتر در حوزه رفاه عمومی تحقق یابد.

بر اساس اعلام اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان رضوی ظرف چهار ماه نخست امسال ۲۱ نفر شامل ۱۹ مرد و دو زن در نقاط مختلف این استان غرق شده و فوت کرده‌اند.

این تعداد ظرف مدت مشابه پارسال ۲۵ نفر شامل ۲۲ مرد و سه زن بوده است.
 
 
منبع: ایرنا