واکنش به اظهارات عجیب پناهیان
سیدمهدی صدرالساداتی، روحانی معروف اینستاگرامی، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ اظهارات اخیر علیرضا پناهیان، که گفته بود: «من یک خانه بیشتر در تهران ندارم که آن هم رفقا جمع شدند و هدیه‌ای خریدند. ما دنبال پول در آوردن هیچ‌وقت نبودیم و مثل امام و مقام معظم رهبری با هدیه‌ رفقایمان زندگی می‌کنیم»، واکنش نشان داد.
 
صدرالساداتی در این یادداشت آورده است:

برادر بزرگوار جناب پناهیان!

یادم می‌آید چند ماه پیش داد می‌زدید که چرا مجلس قبلی شفاف نبوده است؟!

یکی از اولیات شفافیت در فعالیت‌های مقامات و افراد ذی‌نفوذ در سیاست که در کشور‌های مختلف (انگلیس، کانادا، استرالیا و…) اجرا می‌شود این است که می‌بینند خودشان یا خانواده‌شان از چه کمپانی‌ها یا کدام سرمایه‌دار‌ها هدیه می‌گیرند و این هدیه چقدر است؟! و اگر چنانچه ثبت نشود چه مقدار از چه کسی هدیه گرفته‌اند یا با چه کسانی شراکت دارند، مجازات می‌شوند!

شفافیت یعنی اینکه سخنران ذی‌نفوذ و تأثیرگذار یک خیریه یا یک هیئت دقیقا چقدر می‌گیرد و چقدر مالیات می‌دهد و چه کسانی یا چه کمپانی‌هایی هزینه را پرداخت می‌کنند، قدم اول مبارزه با فساد است!

وگرنه ده‌ها هدایتی و ریخته‌گران و موحدی و حسن رعیت درست می‌شود که اساس گردش مالی هیئت و خیریه و نوع سخنان سخنران و همه‌چیز را زیر سئوال می‌برد! و ظلم می‌شود به کسانی که حسابشان پاک است.

این اول راه شفافیت است!

بله هنوز قانونی وجود ندارد، اما شما باید از مجلس بخواهید که چنین قانونی وضع کند، همان‌طور که در بسیاری از کشور‌ها درست شده است.

منبع: انصاف نیوز