علت نجومی شدن قیمت خودرو مربوط به جو روانی بازار است
به گزارش شهرآرانیوز، جعفر سرقینی در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: موضوع گران‌شدن خودرو بیشتر مربوط بحث‌های روانی است، زیرا تولید ما روزانه ۳ هزار ۶۰۰ خودرو است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.

او ادامه داد: در حوزه تحویل خودرو‌ها ۳ درصد رشد داشته‎ایم و از آغاز سال ۹۹ تا به امروز حدود ۳۴۲ هزار خودرو تحویل داده شده است.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: تعهد خودروسازان معمولا ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار دستگاه بوده، اما در حال حاضر تعهد شرکت ایران خودرو حدود ۴۰ هزار خودرو است.

سرقینی گفت: من مطمئنم با این روند تولید تمام تقاضا‌ها را پاسخ خواهیم داد، اما برای دستیابی مردم به خودرو مدنظرشان، دستور داده شده که سیستم ثبت نام را به صورت مداوم و با برنامه انجام بدهیم.

او بیان کرد: ما اولین عرضه خودرو را به صورت قرعه‌کشی را انجام دادیم و برای ۴۰ هزار خودرو ۴ میلیون نفر ثبت‌نام کردند که همه متعجب شدند، اما امروز برای ۴۰ هزار خودرو تنها ٢٠٠ هزار نفر ثبت نام کردند.

سرقینی ادامه داد: تفاوت قیمت کارخانه با بازار نباید انقدر باشد، روزی خودروسازان برای تحویل ٣٠٠ هزار تعهد داشت و ما نگران بودیم، اما امروز تعهدات عادی شده است.

سرپرست وزارت صمت گفت: ما تولید تجاری و مکانیکی در حوزه خودروسازی داریم، تولید تجاری یعنی خودرو مستقیم از خط تولید وارد بازار می‌شود و خودرو مکانیکی به دلیل کم بودن قطعه مورد نظر به انبار می‌رود.

او گفت: بنده مطمئنم که اگر عرضه‌ها و ثبت نام‌ها را بیشتر ارائه کنیم، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران