به گزارش شهرآرانیوز؛ استفاده از ظروف یکبار مصرف و تولید زباله پلاستیکی در ماه محرم به دلیل پخش غذاها و نوشیدنیهای نذری به اوج میرسد. به گفته کارشناسان، عدم بازیافت زبالههای پلاستیکی و وارد شدن آنها به چرخه طبیعت، آسیبهای جدی برای سلامت مردم و محیط زیست به همراه دارد. بر همین اساس، در یکی از شبهای دهه اول محرم به سراغ مردم رفتیم تا از انتخابشان میان ظروف یکبار مصرف و دائمی بپرسیم. پاسخها و دلایل آنها را در این گزارش ببینید.
در گذشته نه چندان دور، پذیراییهای محرم، خانگی و با ظروف ملامین، شیشهای و استیل انجام میشد، اما در دهههای اخیر استفاده راحت و بدون نیاز به شست و شوی ظروف یکبار مصرف، این ظروف را جایگزین قبلیها کرده است.
در این شرایط، کارشناسان همراه داشتن ظروف شخصی و تعبیه سطل زبالههای تفکیک از مبدأ در محلهای پخش نذری را از راهکارهای کاهش تولید زبالههای پلاستیکی در محرم میدانند.
منبع: ایرنا
{$sepehr_key_223893}