به گزارش شهرآرانیوز، رسانه بانک مرکزی با اعلام خبر رفع اختلال در تمامی بانکها تا پایان امشب سهشنبه دوم تیر ۱۴۰۵ نوشت: اختلال مقطعی ایجادشده در برخی بانکهای کشور که به دلیل جلوگیری از هرگونه دسترسی غیر مجاز و حفاظت از امنیت اطلاعات و داراییهای مشتریان رخ داده بود، برطرف شده و خدمات این بانکها به وضعیت عادی بازگشته است.
در حال حاضر، تیمهای فنی و متخصصان امنیت سایبری در حال رفع اختلال سامانههای بانکهای ملی، صادرات و تجارت هستند و روند بازگردانی خدمات ادامه دارد.
بر اساس آخرین پیگیریها، پیشبینی میشود اختلال باقیمانده در خدمات کارتمحور این سه بانک نیز تا پایان امشب بهطور کامل برطرف شده و تمامی خدمات بانکی به وضعیت عادی بازگردد.
مراجع مسئول از مشتریان خواستهاند اخبار و اطلاعیههای مربوط به وضعیت خدمات بانکی را صرفاً از طریق کانالهای رسمی بانکها و مراجع ذیربط دنبال کنند.
{$sepehr_key_224272}
اختلال گسترده در شبکه بانکی، فراتر از یک مشکل فنی، به بحرانی در زندگی روزمره مردم تبدیل شد. از جمله پیامدهای این وضعیت میتوان به ناتوانی مشترکان در پرداخت بدهی و جلوگیری وزارت ارتباطات از قطع خطوط تلفن اشاره کرد؛ موضوعی که شرکتهای خدماتی را نیز با چالش مواجه کرده است.
در جایگاههای سوخت، اختلال در سامانههای پرداخت الکترونیک باعث شده برخی مراکز ناچار به پذیرش پول نقد شوند؛ اتفاقی که سالها از روال عادی فاصله گرفته بود. همچنین بسیاری از کسبوکارها و شهروندان به دلیل عدم دسترسی به حسابها، انتقال وجه و خدمات بانکی متحمل خسارت شدهاند. در واکنش به این وضعیت، کارزارهایی برای مطالبه غرامت از بانکهای دچار اختلال شکل گرفته و بخشی از افکار عمومی خواستار پاسخگویی و جبران زیانهای واردشده هستند.
{$sepehr_key_224276}
{$sepehr_key_224274}