به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل بقائی چهارشنبهشب، سوم تیر، در شبکه ایکس و در رابطه با موضعگیریها و لفاظیهای متناقض مقامهای آمریکایی راجع به محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی نوشت: هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است.
وی افزود: ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضا کرد. ایرانیان میدانند کینهتوزی دشمن با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و در نظر داشتن تجربههای پنج دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
بقائی تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدیهای پیشین است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل تعهد در برابر تعهد مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.
منبع: ایرنا
{$sepehr_key_224517}