به گزارش شهرآرانیوز، حیدر نعمتی از ثبت ۲۶۵ هزار تردد زائر در مرز بینالمللی مهران خبر داد و گفت: از ابتدای ماه محرم تا امروز، این تعداد زائر از مرز مهران برای ورود به عراق در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و بازگشت از کربلا استفاده کردهاند و این آمار نسبت به گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: ورود زائران به کشور امروز و تا صبح فردا هفتم تیرماه ادامه دارد.
نعمتی گفت: ۱۵ هزار خودرو در پارکینگهای شخصی و پایانه شهید سلیمانی به تدریج در حال ترک پارکینگ هستند.
حیدردشتیپور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان نیز با اشاره به جابهجایی زائران از طریق ناوگان حملونقل برونشهری گفت: ۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر با ناوگان برونشهری به مرز مهران تردد کردهاند و در شبانهروز گذشته، ۱۷۷ دستگاه اتوبوس، ۶ هزار و ۳۲ زائر را به مناطق مختلف کشور جابهجا کردند.
وی همچنین از پیشبینی مکانهای اسکان اضطراری برای زائرانی که با تأخیر در اعزام اتوبوس مواجه میشوند، خبر داد.
منبع: تابناک
{$sepehr_key_225009}