رشد ۷ درصدی مبارزه با آفت «سن غلات» در مزارع خراسان رضوی

نسرین شیبانی روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر به تشریح آخرین وضعیت کشت و اقدامات مراقبتی در مزارع غلات استان پرداخت و اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۱۱۳ هزار هکتار گندم آبی، ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم، ۱۳۶ هزار هکتار جو آبی و سطوح محدودی نیز به کشت جو دیم اختصاص یافته است که تمامی این اراضی تحت پایش و نظارت کارشناسان قرار دارند.

وی با تأکید بر اهمیت استراتژیک حفظ کیفیت و سلامت محصول گندم، درباره عملیات مقابله با آفات گفت: در راستای حفظ امنیت غذایی و کاهش خسارات احتمالی، در سال جاری عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطحی بالغ بر ۱۸۶ هزار و ۹۲۷ هکتار انجام شد که از این میزان، ۴۱ هزار و ۷۶۳ هکتار مربوط به مرحله مبارزه با پوره سن بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تلاش‌های شبکه مراقبت، میزان سن‌زدگی محصولات در مزارع استان به ۴ صدم درصد رسیده است.

شیبانی بیان کرد: این رقم در مقایسه با میانگین کشوری، نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های کنترلی و تلاش‌های مستمر همکاران ما در شبکه مراقبت است به گونه‌ای که آمار سن‌زدگی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و این دستاورد، نشان‌دهنده پایداری و سلامت محصول تولیدی در مزارع استان است.

{$sepehr_key_225111}