اولین رویداد هم‌افزایی علم، هنر و صنعت در مشهد برگزار شد

سرادار | اولین استارت‌آپ‌ویکند «هم‌افزایی علم، هنر و صنعت در حوزه المان‌های عملکردی محیط‌های شهری» با حمایت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در مرکز نوآوری شهری از 6 تا 8 شهریور‌ماه برگزار شد.
محمد نجاتیان، مدیر شتاب‌دهنده ایده و مجری برگزاری این استارت‌‌آپ‌‌ویکند، با بیان اینکه در این رویداد 308 شرکت‌کننده حاضر شده‌اند افزود: 80 ایده در این رویداد ارائه شد که در نهایت 15 ایده انتخاب و برای آن‌ها تیم تشکیل شد.
نجاتیان با بیان اینکه در این استارت‌آپ‌ویکند، حاضران دارای تخصص‌هایی از رشته‌های معماری، گرافیک و طراحی صنعتی هستند افزود: خروجی آنها المان‌هایی است که علاوه بر مباحث زیبایی‌شناسی، باید ارائه‌دهنده پیام‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگ شهروندی نیز باشد.
او ادامه داد: به عنوان مثال، می‌توان المانی در حوزه ترافیک را به گونه‌ای طراحی کرد که ‌سر یک چهارراه قرار بگیرد و رانندگانی که قبل از خط عابر توقف می‌کنند بازتابی از خود را در این المان ببیند و به نوعی تشویق
شوند.
مدیر شتاب‌دهنده ایده از حضور 20 مربی در تخصص‌های مختلف در این رویداد خبر داد و اظهار کرد: این مربیان به تیم‌ها کمک می‌کنند ‌اصول اولیه راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای هنری و صنعتی را بیاموزند. همچنین در این استارت‌آپ برای تیم‌های حاضر امکان گرفتن خروجی از محصول اولیه با پرینترهای سه‌بعدی ایجاد شده است.
محمد نجاتیان در انتها با بیان اینکه تیم‌های حاضر در این رویداد این امکان را دارند که در یک بازه سه‌ماهه در شتاب‌دهنده‌های مختلف شهر مشهد تحت آموزش قرار گیرند گفت: این تیم‌‌ها طی یک برنامه سه‌مرحله‌ای روش‌های حل مسائل، بازاریابی محصول را فرا می‌گیرند و به تولید سفارش‌هایی از پیش تعیین‌شده ‌می‌پردازند که در نهایت، کارهای خروجی داوری می‌شود و در صورت، تأیید، عقد قرارداد صورت می‌گیرد.