آخرین جزئیات از وضعیت دانش آموزان کرونایی لرستان
به گزارش شهرآرانیوز، فرید بهرامی بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس استان از ورود دانش‌آموزان مبتلا به مدارس جلوگیری می‌شود و هیچ دانش‌آموز مبتلا اجازه ورود به مدارس را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند، اظهار کرد: ۲۱ دانش‌آموز قبل از بازگشایی مدارس در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که ۱۸ دانش‌آموز نیز در روز‌های ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، هیچ‌کدام از این دانش‌آموزان در مدارس حاضر نشده بودند و فقط یک نفر از این دانش‌آموزان روز ۲۳ شهریور ماه جاری برای دریافت کتاب به مدرسه مراجعه کرده بود.

بهرامی اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به کرونا در محیط مدرسه در استان گزارش نشده است، اما سلامت و روند درمان افراد مبتلا توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان در حال پیگیری است.

به گفته وی تاکنون ۷۶۶ مدرسه استان توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان بازرسی شده است و ۶۴ درصد مدارس استان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز شرایط بازگشایی حضوری را داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه اجباری به حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست، افزود: سلامت دانش‌آموزان اولویت آموزش و پرورش استان است و بر امر آموزش ارجحیت دارد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: با هماهنگی فرمانداری شهرستان‌های سلسله و دلفان مدارس این شهرستان‌ها تعطیل شده و بصورت غیرحضوری امر آموزش دانش‌آموزان را دنبال می‌کنند.

۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه لرستان تحصیل می‌کنند.
 
منبع: ایرنا