کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز
به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مترو مشهد دارای ۳۸ کیلومتر خط فعال است که ۲۴ کیلومتر آن مربوط به خط یک و ۱۴ کیلومتر آن متعلق به خط ۲ است که حدود یک کیلومتر از خط ۲ هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های مسافری فعال نیز ۳۶ ایستگاه است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در خط یک و ۱۲ ایستگاه در خط ۲ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در بهره‌برداری از خطوط مترو مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: یکی از این مشکلات، تغییرات نرخ ارز است که این موضوع هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی را به‌شدت افزایش داده و بهره‌رداری را با مشکل مواجه کرده است.
مبین مقدم خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات موجود می‌توان به یکی تحریم‌ها اشاره کرد که تهیه برخی قطعات و لوازم خاص را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصین داخلی و مهندسین جوان شرکت، موفق شده ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو گام‌های بسیار اساسی و عملی برداریم که از این راه صرفه‌جویی‌های میلیاردی نیز حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع مترو شهر مشهد موفق شده است با تمام مشکلات موجود، در سال ۲۰۱۳ جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری و در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه بین‌المللی دیگری را از اتحادیه حمل و نقل عمومی جهانی (UITP) در بخش تعالی سازمانی و عملیاتی دریافت کند.