آیا بعد از حادثه می‌توان بیمه ازکارافتادگی گرفت؟
به گزارش شهرآرانیوز، کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی با حضور پزشکان متخصص و مجرب هر رشته تشکیل می‌شوند و رأی آن‌ها پس از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه‌‍‌شده و مشاهده وضعیت وی صادر می‌شود.

بیمه‌شده‌ای که به‌علت حادثه یا بیماری، تمام یا بخشی از توانایی خود را برای ادامه کار به صورت موقت یا دائم از دست می‌دهد، لازم است با همراه داشتن گواهی پزشک معالج و مدارک درمانی، به شعبه‌ای که حق بیمه وی به آن پرداخت می‌شود، مراجعه کند تا نوع و میزان از‌کارافتادگی وی مشخص شود.

شعبه تأمین اجتماعی پس از دریافت گواهی پزشک، کنترل سوابق بیمه‌ای و مدارک مربوط و تکمیل فرم‌های مورد نیاز توسط بیمه‌شده، وی را به کمیسیون پزشکی معرفی می‌کند.

رأی کمیسیون بدوی به بیمه‌شده ابلاغ می‌شود. در صورت اعتراض به رأی، می‌تواند نهایت تا یک ماه از تاریخ ابلاغ، اعتراض کتبی خود را به شعبه تأمین اجتماعی اعلام کند.

در صورت اعتراض بیمه شده، شعبه تأمین اجتماعی وی را به کمیسیون پزشکی تجدیدنظر معرفی می‌کند.

رأی کمیسیون پزشکی بدوی در صورت عدم اعتراض و آرای کمیسیون پزشکی تجدید نظر، قطعی و لازم‌الاجراست.
 
منبع: ایلنا