بازگشایی صنوف تعطیل، با شروع موج سوم کرونا باز هم به تأخیر افتاد

به گزارش شهرآرانیوز، سعید ممبینی درباره بازگشایی برخی صنوف که همچنان تعطیل هستند، اظهار کرد: هنوز در این خصوص به نتیجه نرسیده‌ایم و در حال مذاکره با وزارت بهداشت هستیم، البته پروتکلی هم در حال تهیه است تا به این وزارتخانه ارسال و درباره آن بررسی لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا کار برای بازگشایی این صنوف سخت شده، زیرا طبیعت این مشاغل تجمع افراد و جمع‌شدن آن‌هاست، بنابراین در حال بررسی و مذاکره با وزارت بهداشت هستیم.

 

رئیس اتاق اصناف درباره افزایش قیمت‌ها نیز خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افرایش قیمت برخی کالاها، مواد اولیه و تغییر در قیمت آن است که باعث می‌شود بر روی سایر کالا‌ها نیز اثر بگذارد. مثلا با گران‌شدن تخم‌مرغ، صنف قنادان درخواست افزایش قیمت دارند.

 

ممبینی تصریح کرد: تولید‌کنندگان تخم‌مرغ نیز به‌دلیل تغییر قیمت نهاده، معتقدند نرخ تخم به همین دلیل افزایش یافته است. اما لازم است بگویم نظارت بر توزیع کالا توسط بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات و همچنین در برخی موارد بازرسی مشارکتی با دادستانی انجام می‌شود. به خصوص بازرسی از انبار‌ها با جدیت انجام می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دلیل گرانی‌ها مواد اولیه و واحد‌های تولیدی هستند نه صنوف، ادامه داد: نگرانی جامعه از افزایش قیمت‌ها، به‌دلیل گران‌فروشی نیست، بلکه گرانی‌های مواد اولیه و ارز باعث تغییر قیمت‌ها شده است.
منبع: تسنیم