تاریخ جنگ ایران و عراق یک دانشگاه است

لاله سادات کوثری-شهرآرانیوز| رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صد و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۳۱ شهریور مصادف با آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ما بود و ورود نیرو‌های پیاده دشمن در طول مرز ما با عراق صورت گرفت.

محمد رضا حیدری اظهار کرد: مقامات عراقی بعدا اذعان کردند که جدایی خوزستان و رسیدن یک هفته‌ای به تهران را برنامه ریزی کردند و این در حالی بود که حدود یک ماه پشت مرز‌های خرمشهر ماندند.

 

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار شهید و جمع زیادی جانباز و آزاده و تلاسگران این حوزه باعث شد یک وجب از خاک در در اختیار دشمن قرار نگرفت.


رئیس شورای شهر مشهد گفت: زدن شهر‌های جوار مرز ما با موشک از دزفول اندیمشک و گیلانغرب از شهر‌های ما شهر‌های فداکار ساخت و تاریخ جنگ ایران و عراق یک دانشگاه است و نوع خلوص رزمندگان ما یک خلوص منحصر به فرد است.


وی افزود: شهدای هویزه همه نخبگان ما بودند که برجسته‌ترین آن شهید علم الهدی است که همه دانشجویان و نخبگان ما بودند و در ان عملیات به شهادت رسیدند.


حیدری اظهار کرد: این نقطه جای تامل دارد که ما در چه نقطه‌ای بودیم و الان در چه جایگاهی ایستاده ایم.
باید افق‌های بیشتر به سمت تجدید نظر در شیوه‌ها برویم. در گذشته کشور مهم بود و جریان‌های سیاسی مهم نبود ایا جنگی که الان داریم کمتر از آن زمان است. الان تهدیدات نرم افزاری است آیا نیاز نیست به ان انسجام گذشته برگردیم.


وی گفت: متاسفانه برخی از تهدیدات از سوی برخی جریان‌ها همچنان در حال وقوع است و موضوع کارامدی بسیار مهم است و ما در مدیریت شهری آن را همواره ملاک قرار دادیم.

حیدری اظهار کرد: همه جریان‌های مختلف را به باز اندیشی دعوت می‌کنم، مکانیسم ماشه و ... نشان می‌دهد اگر خطر بیشتر از زمان جنگ تحمیلی نباشد کمتر هم نیست.