تزریق ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل مشهد

لاله سادات کوثری-شهرآرانیوز| عضو شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور گفت: یکم مهر ماه روز جهانی بدون خودرو و حمل‌ونقل پاک نام‌گذاری شده، این روز ویژه را گرامی می‌داریم.

بهاروند افزود: برخی از مهم‌ترین اتفاقات عمرانی و حمل‌ونقلی در دوره‌ای که بنده ریاست کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک بودم قابل تأمل است.

وی افزود: در ابتدای شروع مسئولیت تجمع تاکسی‌رانان و اتوبوس‌رانان را شاهد بودیم که از برخورد‌های قهری و قضایی و نامهربانی‌های دوره قبل گله داشتند که همه گله‌ها در عرض ۶ ماه برطرف شد.

بهاروند ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی را در دستور‌کار قرار دادیم و تعداد ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان تزریق کردیم. این در حالی بود که رقم خریداری اتوبوس از ۵۰۰ میلیون به ۳ میلیارد تومان رسید. برای توان‌یابان هم ۶۰ سفر رایگان اتوبوس و قطار‌شهری در ماه در نظر گرفتیم.

بهاروند با بیان اینکه در ابتدای شروع مسئولیت شرکت‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری میلیارد‌ها تومان بدهکاری به شهرداری داشتند، اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌نامه با انجمن صنفی اتوبوس‌های برون‌شهری منعقد کردیم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اذعان کرد: صدور بلیت الکترونیکی سفر و کوتاه‌کردن بازار سیاه فروش بلیت را در سامانه مسافربری محقق نمودیم.


بهاروند با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر قطار‌شهری در ابتدای دوره ۲۰۰ میلیارد تومان بود و الان ۸۰۰ میلیارد تومان شده است، افزود: حفاری خط ۳ بدون توقف ادامه دارد و قرار است پایانه مسافربری تا میدان شهدا به طول ۱۵ کیلومتر از خط ۳ در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شود و اتصال انتهای خواجه‌ربیع به شهرک شهید باهنر در خط ۴ قطار‌شهری تعریف شده است.

وی افزود: ما در حوزه گسترش حمل‌ونقل پاک رتبه نخست کشور را داریم و ۲۵۰ کیلومتر خطوط دوچرخه‌سواری در مشهد باید ایجاد شود و این در حالی است که تهران ۶۰ کیلومتر دارد.