نصب پلاک افتخار بر سردر منازل شهدا در هفته دفاع مقدس
رضا دانایی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تجدید بیعت با شهدای راه دفاع مقدس یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است برهمین اساس معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها ویژه برنامه‌های متعددی را با مشارکت شورا‌های اجتماعی محلات، ادارات اجتماعی و فرهنگی مناطق ۱۳ گانه شهرداری، مساجد و تشکل‌ها تدارک دیده است.

وی افزود: «روایت ایثار»، «در محضر شهیدان»، تقدیر از خانواده شهدا، نصب پلاک افتخار و بازدید حقیقی و مجازی از معراج الشهدا از جمله برنامه‌های این معاونت ویژه هفته دفاع مقدس است که با حمایت و مشارکت مناطق ۱۳ گانه شهرداری در حال اجرا است.
دانایی از نصب پلاک افتخار بر سردر منازل شهدا خبر داد و بیان کرد: در این ایام نصب پلاک افتخار سردر منازل پنج شهید منتخب در مناطق صورت می‌گیرد که این پلاک‌ها با هدف آشنایی ساکنان هر محله با این مفاخر و تجلیل از بزرگان جهاد و شهادت بر سردر منازل این عزیزان نصب می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تاکید کرد: تقدیر از امدادگران و پرستاران دفاع مقدس همچنین تجلیل از همسران جانبازان جنگ تحمیلی که در چهل سال گذشته وظیفه پرستاری از جانبازان و ایثارگران را بر عهده داشتند؛ با مشارکت اعضای شورای اجتماعی محلات برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «در محضرشهیدان» افزود: عطرافشانی مزار شهدای مدافع حرم در بوستان خورشید و برگزاری مراسم یادواره برای شهدای محلات همراه با مرثیه‌خوانی و روایتگری با مشارکت مساجد و تشکل‌ها با عنوان ویژه برنامه «در محضر شهیدان» صورت می‌گیرد.

دانایی در ادامه بیان کرد: تقدیر از ۲۵ خانواده شهید (مادران و همسران شهدا و ایثارگران) توسط شورا‌های اجتماعی محلات و رؤسای ادرات اجتماعی و فرهنگی مناطق از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است که با هدف نشر فرهنگ و سیره شهدا و گرامیداشت مقام مادران و همسران این عزیزان محقق می‌شود.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری از برگزاری ویژه برنامه «روایت ایثار» که بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس در پاتوق‌های فرهنگی و محل اجتماع جوانان محله می‌پردازند خبرداد و با اشاره به برگزاری چند ویژه برنامه دیگر با محوریت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید در گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس گفت: «تاریخ نگاری معراج الشهدا» که طی آن به جمع‌آوری عکس، فیلم، یادگاری و خاطرات از مرکز معراج الشهدا در راستای زنده نگهداشتن خاطرات این مکان مقدس و ترویج فرهنگ شهادت می‌پردازد، بزرگداشت جانبازان در آسایشگاه‌ها و مشارکت در برگزاری ۳۹ برنامه با تشکل‌ها و مساجد ویژه هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این معاونت است.