توزیع واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی آغاز شد | گروه‌هایی که واکسن رایگان دریافت می‌کنند
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی گفت: اولین محموله واکسن آنفلوانزا عصر دیروز براساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل گرفته شد و از صبح امروز توزیع آن در مراکز بهداشت و درمان زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده است.
وی افزود: گروه‌های هدف که به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به‌ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ می‌باشند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تأمین و توزیع واکسن آنفلوانزا در پاییز امسال با‌توجه‌به خطر تداخل و هم‌زمانی این بیماری با همه‌گیری جهانی کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی گفت: تعداد واکسن ارسالی از سال‌های قبل بیشتر است و گروه‌های هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوانزا از این بابت نگرانی نداشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.
بیماری آنفلوانزا دارای سه تیپ A، B، C است و مجموعه‌ای از ویروس‌های عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است، اما عمده بیماری آنفلوانزای انسانی از نوع و تیپ A است که در سال گذشته گونه H ۱ N ۱ بود.

منبع: ایرنا