ادامه فعالیت موقت پایگاه خون ثامن

نیمه های فروردین بود که آستان قدس رضوی اظهارنامه ای برای سازمان انتقال خون خراسان رضوی مبنی بر پرداخت بدهی یا تخلیه و تخریب پایگاه انتقال خون ثامن که تازه 7 ماه از آغاز فعالیت آن می گذشت ارسال کرد. طبق متن اظهار نامه بر این موضوع تأکید شده بود که سازمان انتقال خون باید ظرف ٣٠ روز به انعقاد قرار داد خود با 12 میلیون تومان اجاره بها در ماه اقدام کند.
در پی این ماجرا که باعث دلخوری انتقال خونی ها شده بود معاون علمی آستان قدس رضوی نامه ای به تولیت این آستان ارسال کرد و در آن به تشریح اهمیت موضوع و لزوم وجود پایگاه های بیشتر پرداخت. مدیر کل سازمان انتقال خون نیز درخواست کرد با تولیت آستان قدس دیدار داشته باشد، هرچند این خواسته با گذشت چند ماه هنوز محقق نشده است.
اکنون انگار امور حقوقی آستان قدس رضوی دندان روی جگر گذاشته و به گفته مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی، فعلا پیگیری ها را متوقف کرده است تا دیدار این سازمان با تولیت آستان میسر و پس از آن برای این موضوع تصمیم گیری شود.
حمیدرضا اسلامی با اشاره به اهمیت این پایگاه انتقال خون افزود: ثامن به تازگی بیشتر شناخته شده و مورد استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی قرار گرفته است. وی ادامه داد: تعداد مراجعه افراد در شب های قدر به این پایگاه بیش از 50 مورد بوده که نسبت به قبل افزایش چشمگیری یافته است.
اسلامی از دیدار خود با جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد، هم خبر داد و اظهار کرد: این نماینده مجلس نیز در دیدار خود با تولیت آستان قدس نامه ای در تشریح مشکلات سازمان انتقال خون و نیاز به افزایش پایگاه های اطراف حرم رضوی به این مجموعه تحویل داده است.
اسلامی در ادامه گفت: با وجود نامه های ارسال شده و پیگیری های صورت گرفته، به مساعدت آستان قدس رضوی همچون گذشته امیدوار هستیم.