دانش‌آموزان مهاجر محدودیتی برای استفاده از شبکه شاد ندارند

به گزارش شهرآرانیوز – غلامرضا کریمی اظهارداشت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند که ۹۵ درصد آنان را دانش‌آموزان افغانستانی تشکیل داده‌ بودند و این تعداد در سال جاری افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری در زمینه شرایط ثبت‌نام و یا تدوین دستورالعمل، صدور برگ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است و وزارت آموزش و پرورش هیچگونه محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی به ویژه دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان ندارد و تلاش کرده است تا شرایط عادلانه و برابر آموزشی را برای همگان فراهم آورد.

 

کریمی افزود: این دانش‌آموزان بدون الزام به پرداخت هزینه و شهریه از خدمات آموزشی برابر با دانش‌آموزان ایرانی بهره‌مند شده‌اند.

 

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد که ما هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان اتباع در شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) ندارد و از ابتدای ماه فروردین سال جاری و هم‌زمان با راه‌اندازی این شبکه، امکان ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی فراهم شده است.

 

وی تاکید کرد که دانش‌آموزان اتباع‌خارجی در صورت وجود هرگونه اشکال یا سئوال در زمینه ثبت ‌نام در مدارس یا عضویت در شبکه شاد می‌توانند، از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه محل سکونت اقدام کنند.

 

کریمی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم محدودیت منابع و چالش‌های متعدد، تلاش و برنامه‌ریزی خود را جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان اتباع خارجی و ارائه‌ حمایت فنی از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در این زمینه انجام داده است.