مدیرکل تعزیرات خراسان‌رضوی هشدار داد: درباره حقوق مردم با احدی تعارف نداریم
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز؛ مدیرکل تعزیرات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه درباره حقوق مردم با احدی تعارف نداریم، به مردم اطمینان داد که با تضییع‌کنندگان و متجاوزان به حقوق مصرف‌کنندگان با جدیت برخورد خواهد شد و دراین‌باره هم خرده‌فروشان و هم عمده‌فروشان متخلف شناسایی و بدون اغماض اعمال قانون خواهند شد و برخورد‌های گذشته با خواربارفروشی‌ها، واحد‌های عرضه مرغ و گوشت و نانوایی‌های متخلف و تعطیلی آن‌ها مؤید تغییر رویکرد تعزیرات نسبت به قبل است.
 
سیدمرتضی مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره برنامه‌های کنترلی و نظارتی تعزیرات به بیانات رهبری مبنی بر اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران در این مجموعه و مدد از شهدای وطن، امیدواریم بتوانیم وظایف و دین خود را به نحو احسن انجام دهیم و با کسانی که بخواهند با معیشت مردم بازی و در حق مصرف‌کنندگان اجحاف کنند، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.


در برخورد با قاچاق کالا جدی هستیم

او درباره قاچاق کالای خارجی نیز گفت: این مسئله یکی از موضوع‌هایی است که به تولید داخلی کشور لطمه وارد می‌کند و این درحالی است که به فرموده رهبری، امسال با عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است. از این رو در تلاشیم بتوانیم در حوزه برخورد با قاچاق کالا مؤثر و امیدآفرین عمل کنیم و سهم و نقش تعزیرات را در راستای تحقق شعار سال ادا کنیم.


برخی افزایش قیمت‌ها ریشه گران‌فروشی ندارد

مدیرکل تعزیرات خراسان رضوی در واکنش به گرانی‌های گذشته لوازم خانگی، تخم‌مرغ، لاستیک و نایاب‌شدن برخی اقلام ضروری مردم در بازار، توضیح داد: واقعیت این است که ما در موقعیت تحریم و جنگ اقتصادی دشمن هستیم و به‌دلیل نوسانات ارزی و حذف ارز دولتی از بسیاری کالا‌ها و تخصیص ارز نیمایی، قیمت‌ها خودبه‌خود افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و این مسئله با گران‌فروشی تفاوت دارد. این درحالی است که هزینه‌های تولید نیز افزایش یافته و بر روی قیمت تمام‌شده کالا‌ها تأثیر بسزایی داشته است.
 

در راستای رضایت مردم حرکت می‌کنیم

مدنی با اشاره به حضور چهارماهه خود در مدیریت تعزیرات خراسان رضوی، تصریح کرد: رویکرد تعزیرات نسبت به قبل زیاد تغییرات کرده و برنامه ما این است که در راستای خواسته‌ها و نیاز‌های مردم حرکت کنیم. همچنین رضایت مردم برای ما اصل و شرط است، به همین دلیل حضورمان در بازار پررنگ‌تر شده و با وجود اینکه نظارت و بازرسی جزو وظایف تعزیرات نیست و صرفا برخورد قضایی و تعزیراتی با متخلفان از وظایف ماست، به‌دلیل دغدغه مردم، همکاران را در ساعات اداری و غیراداری بسیج کرده‌ایم و در حوزه‌هایی که گله‌مندی بیشتر است، با جدیت درحال رصد هستیم.