بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های منطقه ثامن|پیش‌بینی ۸ ره‌باغ در اطراف حرم مطهر

طنین همتی-شهرآرانیوز| اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های منطقه ثامن بازدید کردند.


رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به همراه شهردار منطقه ثامن از پروژه‌های این منطقه بازید کردند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد درحاشیه این بازید گفت: پیش‌بینی ۸ ره‌باغ در اطراف حرم مطهر دیده شده است. در گذشته تردد در این ره‌باغ‌ها از نظر امنیتی با مشکلاتی همراه بود و بافت این مناطق هم ناکارآمد و فرسوده بودند.


حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: اتمام و تکمیل ۶ ره‌باغ را تا پایان دوره شورای پنجم خواهیم داشت، که البته ۲ ره‌باغ دیگر با مشکل تملک روبرو است که در سال‌های آینده برطرف می‌شود.


وی گفت: با ایجاد بلوار‌هایی مانند رضوان و در نظر گرفتن ره‌باغ‌هایی در این محدوده شاهد رونق‌بخشی به فضای اطراف حرم هستیم.

موحدی زاده افزود: بخشی از بافت‌ها و خانه‌های تاریخی نیز در حال نوسازی و بازسازی هستند.


نایب رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: متاسفانه در بحث اطلاع‌رسانی عمومی اقدامات، بسیار ضعیف عمل شده و بسیاری از شهروندان و زائران از این فعالیت‌ها و تغییر و تحولات آگاهی ندارند.


موحدی‌زاده با اشاره به دخالت‌های بی‌جا و غیرمنطقی تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی برای جزئی‌ترین مسائل در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افزود: در شان پایتخت و شورای عالی معماری و شهرسازی نیست که برای خیابان‌های ما تصمیم‌گیری کنند؛ تصمیم گیری‌ها باید توسط مدیریت شهری مشهد و مدیران محلی صورت گیرد که در تعامل مستقیم با مردم و ساکنان هستند.


نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه ابزار کرد: بسیاری از خیابان‌هایی که پیشتر خاکی بودند، امروز آسفالت شده و پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی معبر نیز به بهترین شکل انجام شده است. اگر در چندسال آینده ساخت چنین پروژه‌هایی استمرار داشته باشد و مسئولان بالادستی نیز رسیدگی به این امور را به مسئولان محلی واگذار کنند، بدون شک شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.


گفتنی است پروژه ضلع قبله حرم، پروژه اختر مصباح و کوکب در خیابان اندرزگو، پروژه خیلبان دوسطحی آیت الله واعظ طبسی، شارستان، ته پل محله حدفاصل خیابان شیرازی و طبرسی، پروژه ره باغ طوبی، بلوار رضوان و ره باغ رضوان، مرمت خانه پریشانی و مسجد امام صادق (ع) در حاشیه بلوار رضوان از جمله پروژه‌های بازید شده امروز بودند.

{$sepehr_mmedia_2367_400_300}