نفوذ در میان فرماندهان طالبان | یک سرباز افغان ۱۳ فرمانده طالبان را کشت
به گزارش شهرآرانیوز - یک سرباز نفوذی دولت افغانستان برای نخستین بار در جریان ۱۹ سال گذشته توانست ۱۳ تن از فرماندهان کلیدی طالبان را در ولسوالی ادرسکن ولایت هرات از پا درآورد.
 
این سرباز نفوذی دولت افغانستان اسماعیل نام دارد و دو شب پیش، ۱۳ تن از فرماندهان کلیدی طالبان را به بهانه اینکه شماری از سربازان اربکی را به آن‌ها تسلیم می‌کند، در خانه‌ای در ولسوالی ادرسکن هرات جمع کرده و سپس به سوی آن‌ها تیراندازی می‌کند.
 
درهمین حال؛ منابعی در دولت افغانستان که نخواستند؛ نامی از آن‌ها برده شود با تایید این خبر گفته‌اند که در ۱۹ سال گذشته، این نخستین‌بار است که یک سرباز دولتی توانسته است به درون طالبان رخنه کرده و ۱۳ تن از فرماندهانشان را بکشد.
 
این منابع همچنین می‌گویند که اسماعیل پس از کشتن فرماندهان طالب، زنده از منطقه فرار کرده و در حال حاضر در جای امنی به سر می‌برد.
 
همچنین روزنامه صبح کابل به یک فایل صوتی دسترسی پیدا کرده که در آن طالبان این رویداد را تایید کرده‌اند.
 
در این نوار صوتی گفته می‌شود که اسماعیل از سربازان اربکی است و با آن‌ها همکاری داشته است و دو شب قبل ۱۳ تن از فرماندهان را به بهانه تسلیم کردن شماری از سربازان دولتی کشته است.
 
اینکه یک سرباز دولتی توانسته است به درون طالبان رخنه کند و چندین فرمانده‌ی شان را به قتل برساند، یک رویداد بی سابقه است. پیش از این طالبان همواره از این روش استفاده می‌کردند.