مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز- شیوع کرونا روند معمول آموزش کودکان را با مشکل روبه‌رو کرد. از یک طرف زمینه مناسبی برای جایگزینی آموزش غیرحضوری فراهم نبود و از طرف دیگر آنچه به‌عنوان روش‌های غیرحضوری به دانش‌آموزان معرفی شد، همه‌گیر نبود.
 
وزارت آموزش‌وپرورش تلاش کرد با شبکه شاد و با استفاده از اینترنت، بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار کند، اما این آغاز مشکلات بخش زیادی از دانش‌آموزانی بود که به گوشی هوشمند دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند از خدمات شاد استفاده کنند.
 
اما معلمان آموزش بچه‌ها را مهم‌ترین رسالت خود می‌دانند، آن‌ها حتی در شرایط کرونایی هم از تلاش باز نمی‌ایستند و از هر فرصتی برای آموزش بچه‌ها استفاده می‌کنند. مثل یکی از دانش‌آموزان کلاس دوم دبستان هاشمی منطقه ۱۴ تهران که افغانستانی است.
 
او به‌علت نداشتن گوشی هوشمند از آموزش جا مانده بود، اما عشق یک معلم به کارش باعث شد این کودک به هم‌کلاسان خود برسد و از تحصیل جا نماند.
 
مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت


این دانش‌آموز افغانستانی میهمان ما بود

«فرحناز عاقل» معلمی که ۲۹ سال سابقه تدریس در مدارس دارد، درباره شرایط تحصیل این دختر تبعه افغانستانی می‌گوید: در کلاس درس امسال ۳۳ دانش‌آموز داشتم که همه به گوشی هوشمند دسترسی داشتند، به‌جز یکی از آن‌ها که این موضوع ارتباط من با او را قطع کرده بود.
 
وی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز دوسه سال است میهمان کشور ما شده است، افزود: من فکر کردم باتوجه‌به عدم دسترسی مناسب به آموزش، ممکن است این دختر در امتحانات تابستانی هم مردود شود و نخواستم به این موضوع بی‌تفاوت باشم. سعی کردم با حضور مادر و ۲ برادر کوچک‌ترش در مدرسه برای او کلاس جبرانی برگزار کنم، اما شیطنت بچه‌ها و اینکه مادرشان نمی‌توانست آن‌ها را در خانه یا نزد کسی بگذارد، مانع شد و بعد از ۲ جلسه تصمیم گرفتیم در پارک کوچکی که در محله پیروزی قرار دارد و فضای مناسبی از نظر رعایت فاصله‌گذاری هم به حساب می‌آید، آموزش را ادامه دهیم.
 
این معلم فداکار گفت: خوشبختانه این دانش‌آموز با این جلسات آموزشی، تقریبا برای آزمون جبرانی شهریورماه آماده شده است و حالا می‌تواند با قبولی در این آزمون به ادامه تحصیلش بپردازد.
 
مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت