آغاز به کار اپلیکیشن حفاظت املاک و اراضی شهرداری مشهد

میلاد جبلی | شهرآرانیوز، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: اپلیکیشن حفاظت املاک و مستغلات شهرداری مشهد یک نرم افزار موبایلی است که به سفارش اداره کل املاک و خزانه داری و با هدف سنجش حضور گشت‌ها در محل املاک و مستغلات و به ویژه اراضی متعلق به شهرداری طراحی شده و می‌تواند بازرسی‌ها در این زمینه را طبق برنامه زمان‌بندی‌شده هدایت و نظارت کند.


وی افزود: با توجه به ضرورت وجود یک مکانیزم کنترل و حفاظت از املاک شهرداری که برخی در اجاره بوده و برخی دیگر نیز به صورت زمین هستند، علاوه بر حصارکشی در اطراف آن‌ها ۱۴۰۰ مورد از مجموعه اراضی نیز توسط گشت‌های ویژه‌ای به صورت دوره‌ای کنترل و بازرسی می‌شوند تا از تصرف و یا ایجاد تغییرات در آن‌ها پیشگیری شود.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت تقویت سیستم‌های نظارتی در این خصوص گفت: بر این اساس اپلیکیشن حفاظت املاک و مستغلات شهرداری مشهد که هم اکنون به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است، امکانات نظارتی بیشتری در این زمینه در اختیار قرار می‌دهد.


رجائیان با اشاره به مزایای این سامانه گفت: با استفاده از این اپلیکیشن، امکان ارائه و اجرای برنامه زمان بندی شده به گشت‌ها و مشخص شدن وضعیت حفاظت از املاک در هر لحظه وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و فناوری‌های جدید در زمین مدیریت شهری، نقش بسزایی در افزایش بهره‌وری سیستم‌ها و شفافیت عملکرد خواهد داشت.