قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۳ آبان ۹۹ کاهشی بود؟
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز - محمدباقر معبودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام تعطیلی بازار طلا و جواهر تهران در روز شنبه، گفت: باتوجه‌به اینکه بازار تهران تعطیل بود، بازار طلای مشهد هم نیمه‌تعطیل بود و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشت و خبری از مشتری و خرید و فروش هم نبود.

او با اشاره به تعطیلی رسمی روز یکشنبه گفت: با بازشدن بازار تهران در روز دوشنبه، پس از ۳ روز تعطیلی باید منتظر قیمت‌های جدید طلا و سکه باشیم، اما اینکه کاهشی یا افزایشی باشد پیش‌بینی‌پذیر نیست.
 
بیشتر بخوانید:
 
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه | آیا روند کاهشی قیمت‌ها ادامه دارد؟


روز جمعه، ۲ آبان‌ماه، افزایش ناچیز قیمت طلای جهانی و پیش‌بینی روند نزولی احتمالی قیمت دلار در آینده نزدیک، باعث شد فعالان بازار طلا ثبات قیمت را محتمل‌ترین گزینه برای بازار روز شنبه بدانند.

در آخرین روز هفته، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار به یک‌میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. در روز جمعه دوم آبان‌ماه، قیمت طلا در معاملات بازار‌های آسیایی ۰/۲ درصد افزایش یافت و به ۱۹۰۸ دلار در هر اونس رسید.

ادامه تزریق ارز به بازار، دستور رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت دلار و اشاره رئیس کل بانک مرکزی به رشد صادرات نفت و صادرات غیرنفتی ایران مهم‌ترین نشانه‌های روند قیمت در بازار ارز فردا هستند که احتمالا یک روند نزولی به خود بگیرد. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو برای بازار طلا از امروز شنبه، ۳ آبان‌ماه، ثبات قیمت باشد.

دراین‌باره رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم پیش‌بینی کرده است که این هفته قیمت طلا کاهش یا افزایش چندانی نخواهد داشت و نرخ آن تا دوشنبه (نسبت به روز چهارشنبه گذشته) ثابت باقی می‌ماند.


قیمت طلا در بازار امروز مشهد، ۳ آبان ۹۹

براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر شهر مشهد، قیمت‌های طلا و سکه در بازار امروز، ۳ آبان ۹۹، به شرح زیر اعلام شده است:

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار: یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

قیمت سکه امام: ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی: ۱۴ میلیون تومان

قیمت نیم‌سکه: ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

قیمت ربع سکه: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان