مدیرکل اتباع: فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر بدون مدرک تمدید شده است
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی، در نشستی که به میزبانی کنسولگری افغانستان در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و افغانستان روند مثبتی را طی می‌کند و امیدواریم خط آهن خواف-هرات در ماه‌های آینده افتتاح شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه درمان بیماران کرونایی جامعه مهاجر در ایران رایگان است و علاوه بر این ما هزینه‌های تمدید کارت‌های آمایش را ۵۰ درصد کاهش داده‌ایم، گفت: طبق بررسی‌های ما ۸۰ درصد مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی از اقشار آسیب‌پذیر هستند.
 
مدیرکل اداره اتباع درباره تحصیل دانش‌آموزان مهاجر گفت: تلاش کرده‌ایم کسی از تحصیل باز نماند و به همین علت فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون مدرک در سامانه، تمدید شده است. همچنین در روز‌های گذشته ۵۰۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند مهاجر توزیع کرده‌ایم.
 

بیشتر بخوانید: نمایندگان جامعه مهاجر: ما توانایی پرداخت هزینه خدمات کنسولی به دلار را نداریم
 
هاشمی با اشاره به خسارت‌هایی که کرونا به کسبه و بازاریان وارد کرده است، افزود: ما در استان خراسان رضوی در تلاش هستیم تا بخشی از خسارت تجار و کسبه مهاجران را با حمایت مالی جبران کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی امسال ۲۰هزار دانش‌آموز بدون مدرک را ثبت‌نام کردیم و ۵۸هزار نفر از دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ بیمه‌شدگان بیمه سلامت مهاجران افغانستانی از ۱۰ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر افزایش یافته است.