ستاد استانی کرونا درباره تعطیلی مدارس مشهد تصمیمی اعلام نکرده است
گروه جامعه شهرآرانیوز | مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنوز درباره تعطیلی مدارس مشهد به ما تصمیمی ابلاغ نشده است.

مهدی مجیدی‌فر با اعلام این خبر گفت: اکنون شاخص حضور دانش‌آموزان در مدارس مشهد ۱۰ درصد است و در شهرستان‌ها و نواحی روستایی به‌ترتیب ۳۵ و ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: اینکه پرسیده می‌شود چرا برخلاف تعطیلی مدارس ۸ شهرستان خراسان رضوی، مدارس مشهد با وضعیت کرونا فعال هستند، باید بگوییم هر تصمیمی درباره تعطیلی مدارس برعهده ستاد استانی کروناست و آموزش و پرورش موظف است گزارش پایش‌های سلامت و بهداشت خود را هر هفته به این ستاد اعلام کند و گزارش‌های گذشته ما و البته دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مشهد حکایت دارد.

مجیدی‌فر خاطرنشان کرد: مدارس حاشیه شهر مشهد و برخی نواحی کم‌برخوردار، یگانه مدارسی هستند که برخی دانش‌آموزان به‌صورت حضوری تحصیل می‌کنند و از ابتدای سال تحصیلی جاری، ردیف‌بودجه ویژه‌ای برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی این مدارس در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزان ابتلا و فوت جامعه هدف آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: جامعه هدف ما نیز بخشی از کل جامعه است و به‌طبع ابتلا و فوت داشته‌ایم، اما اینکه منشأ، مدارس بوده‌اند یا سایر اماکن، نمی‌توان نظری داد و بر همین اساس مقرر شده است که اگر در کلاسی، ابتلای قطعی مشاهده شود، آن کلاس ۲ هفته مجازی خواهد بود و اگر این تعداد در کل مدرسه هم مشاهده شده باشد، مدرسه را تعطیل خواهیم کرد.

مجیدی‌فر درباره شیوه آموزش دروس عملی و دانش‌آموزانی که در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، تأکید کرد: فرایند آموزشی براساس کلاس‌های مجازی است و حتی امتحانات این دانش‌آموزان نیز غیرحضوری خواهد بود، مگر در شرایط خاص. اما درباره هنرستانی‌ها، دروس عملی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش کد‌های آموزشی برای کاهش جمعیت کلاس، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است پیش از این و براساس آخرین اعلام رسمی آموزش و پرورش خراسان رضوی، تاکنون ۲۳۲ دانش‌آموز و ۲۴۴ معلم در این استان به کرونا مبتلا شده بودند.