۶۰۰۰ تماس مزاحمی با آتش‌نشانی مشهد فقط در یک هفته| کاهش عملیات اطفای حریق

لیلا جانقربان-شهرآرانیوز| سخنگو و مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد از ثبت ۱۲ هزار و ۸۹۴ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ در هفته گذشته در شهر مشهد خبر داد.


آتشیار رضا حیدری افزود: براساس استخراج و پالایش اطلاعات آماری کارشناسان گروه برنامه‌ریزی سازمان آتش‌نشانی مشهد، در هفته گذشته، یکم تا هشتم آبان‌ماه، ۱۲ هزار و ۸۹۴ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد برقرار شده که از این تعداد، ۶۷۴۶ تماس آن مزاحمی و غیر مرتبط بوده است که نسبت به هفته قبل آن افزایش مزاحمت‌های تلفنی را نشان می‌دهد.

 


وی اظهار کرد: در این هفته آتش‌نشانان در مجموع ۳۲۴ مأموریت انجام دادند که ۱۲۴ مأموریت آن اطفای حریق و ۲۰۰ مأموریت نیز امداد و نجات و خدمات ایمنی بوده است. در مأموریت‌های اعزامی، ۱۶۳۳ آتش‌نشان حضور داشتند و این عملیات‌ها با ۵۰۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفای حریق آتش‌نشانی انجام شده است.


مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه مأموریت‌های اطفای حریق و امداد و نجات، در هفته گذشته با کاهش نسبی روبه‌رو بودیم. در بررسی‌ها مشخص شد همچنان نجات افراد محبوس‌شده در آسانسور‌ها در صدر عملیات‌های امداد و نجات در این سازمان قرار داشته است.


آتشیار رضا حیدری گفت: در هفته گذشته نیز کارشناسان اداره آموزش و پیشگیری سازمان بیش از ۳۹۹ بازدید پیشگیرانه انجام دادند. ۷۲۲ هزار و ۳٨۰ مترمربع نیز کنترل ایمنی ساختمان‌های درحال احداث یا تکمیل‌شده، مسکونی، تجاری، اداری و مراکز درمانی از سوی همکاران اداره پیشگیری و نظارت سازمان انجام شده که این آمار نشان‌دهنده افزایش بازدیدهاست.


وی افزود: همچنین آتش‌نشانان داوطلب مردمی زیر نظارت آتش‌نشانی مشهد نیز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عملیات ضدعفونی اماکن عمومی را انجام داده‌اند.