ورود و خروج از تهران ممنوع شد| مسابقات بسکتبال چه خواهد شد؟
گروه ورزش/شهرآرانیوز، ورود و خروج از ۲۵ استان ممنوع شد. طبق اعلام کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونای کشور ورود و خروج از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهار محال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمانممنوع شده است و از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان تا جمعه شب خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از این ۲۵ مرکز استان ممنوع بوده و با جریمه همراه خواهد شد.
پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اعلام کرده که متخلفان را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد کرد. در خبری دیگری هم که منتشر شده، پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای پایتخت فردا با حضور وزرای کشور و بهداشت بررسی می‌شود و بدین ترتیب مشخص نیست وضعیت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال چه می شود.
از یک طرف گفته شده رقابت‌های لیگ برتر بانوان تعطیل است چرا که خیلی از تیم‌ها قصد داشتند با خودرو‌های شخصی خود به تهران سفر کنند، اما از طرف دیگر فریده شجاعی نایب رئیس بانوان گفته است: «ما الان هم منتظر خبری هستیم که بگویند لیگ را برگزار نکنیم، اما باید این موضوع از طرف ستاد مبارزه با کرونا یا وزارت ورزش مطرح شود.»
رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان و بانوان قرار است در روز ۱۵ آبان به صورت متمرکز در تهران استارت بخورد، اما با شرایطی که بر پایتخت حاکم شده به نظر می‌رسد رقابت‌ها فعلا لغو شود و به احتمال زیاد مسابقات آقایان بعد از بازگشت تیم ملی از قطر و در آذرماه استارت خواهد خورد.
اگر چنین احتمالی وجود دارد مسئولان فدراسیون باید زودتر به جمع بندی رسیده و آن را اعلام کنند چرا که اکثر تیم‌ها مقدمات سفر خود به تهران را فراهم کرده اند و از لحاظ مالی ضررخواهند کرد به فرض مثال تیمی مثل مس کرمان هزینه کرده و چند روزی است به تهران آمده، اما اگر رقابت‌ها لغو شود آن‌ها ضرر خواهند کرد و باید به شهر خود بازگردند.