کلاس‌های پروازی مختلف، دلیل نرخ‌های متغیر پرواز تهران‌ مشهد

طنین همتی|شهرآرانیوز، برخی مردم به قیمت پرواز مسیر تهران‌مشهد اعتراض داشتند و اینکه نرخ‌های متفاوتی اعمال شده است. علت را از رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی پیگیری کردیم.

محمدسعید ولی‌زاده دراین‌باره اظهار کرد: ظرفیت پروازهای تهران‌مشهد و برعکس به‌دلیل وضعیت کرونا نصف شده است و تغییر نرخ به این دلیل بوده است که پروازها با ظرفیت ۵۰ درصدی انجام می‌شود و همچنین از سوی هواپیمایی کشوری چند نرخ متغیر تأیید شده است.


وی با اشاره به اینکه نرخ پروازها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شود، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری براساس کلاس‌های پروازی مختلف چند نرخ متغیر را اعلام می‌کند که نرخ‌ها از ۲۲۰ هزار تومان تا حدود۷۰۰ هزار تومان متفاوت است.
وی درباره برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه گردشگری و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی باتوجه‌به ادامه‌دارشدن شیوع کرونا گفت: ستاد کرونا تصمیم‌گیرنده امور است و ما هم از دستورات ستاد کرونا پیروی می‌کنیم، هرچند اکنون ستاد کرونا برنامه‌ریزی جدید و بلندمدتی انجام نداده است.


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی اضافه کرد: مشکلی در رفت‌وآمد مسافران نداریم و پروازها مرتب انجام می‌شود و حتی هتل‌های ما هم مسافر پذیرش می‌کنند، ولی فعلا جلو برگزاری تورها گرفته شده است تا اجتماع نشود و موج سوم کرونا را سپری کنیم.