کیت تشخیص سریع کرونا هفته آینده به مشهد می‌رسد
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان روز یکشنبه افزود: در حال حاضر اعلام نتیجه آزمایش کرونا ۴۸ ساعت طول می‌کشد که با رسیدن کیت تست سریع کرونا این مشکل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: کیت تست سریع کرونا طی هفته‌های آینده در تمام کشور از جمله استان خراسان رضوی برای بیماران مشکوک به کرونا استفاده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مهر ماه سال جاری تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و دیگر مناطق استان خراسان رضوی روند افزایشی داشته و بیشترین بیماران جدید از طریق دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۸ هزار آزمایش کرونا از مراجعان سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است که در صورت ابتلای افراد مشکوک به بیماری کرونا، تحت خدمات مراقبتی و دارویی این مراکز قرار می‌گیرند.

دکتر قلیان ادامه داد: همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۹ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه از ساعت هشت تا ۲۱ به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند که ۲۲ مرکز از این تعداد در مناطق پنجگانه مشهد فعال شده است و بقیه در سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۵ درمانگاه خصوصی نیز مسوولیت ارائه خدمات سطح یک را به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در مشهد بر عهده دارند.
 
 
منبع:ایرنا