بازگشت سعید جلالی‌راد به شهرخودرو
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شاید حتی کسی فکرش را هم نمی‌کرد سنگربان مشهدی که گلر سوم پدیده تازه لیگ برتری شده بود، به‌یک‌باره و با فرصتی که محمدرضا مهاجری به او داد، به یک پدیده تبدیل و گلر فیکس و مطمئن تیم شهر مشهد شود؛ دروازه‌بانی که درست در سالی که باید درخت تلاش‌هایش ثمر می‌داد و با تیم شهرخودروی یحیی گل‌محمدی آسیایی می‌شد، به‌یک‌باره با خدمت سربازی رو‌به‌رو شد. سعید جلالی‌راد حتی تا شب قبل از افتتاحیه لیگ برتر هجدهم گلر ثابت گل‌محمدی برابر پرسپولیس در ورزشگاه امام‌رضا (ع) بود، اما به‌یک‌باره ورق برگشت و همه‌چیز عوض شد. سازمان لیگ کارت بازی سعید جلالی‌راد را صادر نکرد؛ علت مشخص بود: «مشکل خدمت سربازی»! هنوز عکس‌های یادگاری جلالی‌راد پیش از شروع دیدار شهرخودرو و پرسپولیس ۵‌مرداد‌۹۷ در اذهان باقی است. عکس‌هایی که او با همتایش درون دروازه سرخ‌پوشان، علیرضا بیرانوند گرفت و گلر لرستانی باتجربه در گوش جلالی برایش آرزوی موفقیت کرد. گلر جوانی که حالا بعد از ۲ سال و پایان دوران خدمت سربازی‌اش دوباره به شهرخودرو مشهد بازگشته است.



قصه آن شب تلخ تابستانی

نام سعید جلالی‌راد از فهرست خارج می‌شود. گل‌محمدی و کادر فنی، شوکه از این اتفاق، محمد ناصری را در ترکیب اولیه بازی با پرسپولیس قرار می‌دهند. شبی که برای سعید جلالی که تا لحظه آخر فکر می‌کرد مسئولان باشگاه مشکل خدمت سربازی‌اش را حل کردند و قرار است دست‌کم یک‌سال دیگر برای تیم مشهد بازی کند، تلخ‌تر از تمام عمرش سپری شد. جلالی‌راد بعد از آن بازی خیلی تلاش کرد تا مشکل سربازی‌اش را حل کند، اما تکلیف مشخص بود و گلر جوان باید برای خدمت به یکی از تیم‌های نظامی می‌رفت؛ اتفاقی که جلالی‌راد را به لیگ دسته‌یک فرستاد. گلر آماده و سرحالی که عزم پوشیدن پیراهن سرخابی‌های پایتخت را کرده بود، به‌یک‌باره مجبور شد به لیگ‌یکی برود که چندان دیده نمی‌شود. او گلر فجر شهیدسپاسی شیراز شد؛ چالشی جدید در لباس سربازی.


کلین‌شیت‌های لیگ‌برتری در لیگ‌یک!

گلر جدید فجر شهیدسپاسی در بدو حضورش در تیم لیگ‌یکی فراتر از سطح این لیگ ظاهر شد. جلالی‌راد با سیو‌های فوق‌العاده و کلین‌شیت‌های پیاپی‌اش نه‌تن‌ها خودی نشان داد، بلکه فجر را در جدول لیگ دسته‌یک در شرایطی مطلوب قرار داد. جلالی‌راد سال قبلش در پدیده خوش درخشیده و به گلر اول تیم شهرش بدل شده بود. گلر جوان در حد توانش برای فجر درخشید، اما در ادامه فصل نتایج عوض شد و فجر نتوانست لیگ‌برتری شود. سال دوم حضور جلالی‌راد در فجر به‌عنوان سرباز هم چندان پُر‌فروغ نبود و سنگربان مشهدی نتوانست آن‌چنان‌که باید در نقش ناجی برای تیم شهر شیراز ظاهر شود. فجر سپاسی سال قبل با جلالی‌راد در لیگ دسته‌یک دهم شد.


بازگشت به مشهد؛ تکرار روز‌های خوب

سعید جلالی‌راد می‌گوید: مهرماه امسال خدمت سربازی‌ام تمام شد و این مدت در‌پی کارهایم بودم تا ترخیص شوم و کارت پایان‌خدمتم را بگیرم. وی افزود: خدا‌را‌شکر حالا خدمت سربازی‌ام در فجر تمام شده است. ۲ سال خوب را در این تیم داشتم و باید بابت این ۲ سال از مجموعه فجر شهیدسپاسی تشکر کنم. گلر مشهدی می‌افزاید: امسال، چون تیم‌ها می‌دانستند خدمتم تمام است، پیشنهاد‌های زیادی داشتم. این دروازه‌بان بیست‌وشش‌ساله معتقد است کارش با شهرخودرو تمام است و به‌زودی در تمرینات این تیم حاضر خواهد شد. سنگربان مشهدی با اشاره به گذشته می‌گوید: ۲ سال پیش وقتی سرباز شدم خیلی امید داشتم تا در مشهد کمکم کنند تا بتوانم یک سال دیگر برای شهرخودرو بازی کنم. چرا که همان موقع به من گفته بودند می‌توانم در کنار گلر‌های تیم ملی فقط تمرین کنم و انگیزه‌هایم برای ملی‌پوش شدن زیاد بود. جلالی‌راد تصریح می‌کند: مسئله آینده فوتبالم مطرح بود. ا ما کسی کمکم نکرد. دروازه‌بان فصل گذشته فجرشهید سپاسی خاطرنشان می‌کند: آن موقع می‌خواستم به تراکتور بروم. به هر حال تراکتور تیم لیگ برتری بود و بهتر دیده می‌شدم، اما به خاطر اینکه فجر در آستانه سقوط بود و شرایط خوبی نداشت من را برای خدمت به این تیم فرستادند که شکر خدا عملکرد خوبی هم داشتم و همان فصل فجر در ادامه رقابت‌ها بهترین تیم لیگ یک شد. جلالی‌راد با اشاره به بازگشتش به شهرخودرو اظهار می‌کند: انگیزه‌های زیادی دارم تا دوباره در لیگ برتر بدرخشم و امیدوارم این فرصت به وجود بیاید. البته هنوز همه چیز صد در صد نشده، اما تقریبا کارم با شهرخودرو در مراحل آخر و تمام است.


۲ رقیب جدی برای حضور فیکس

شهرخودرو امسال میلاد فراهانی را به‌عنوان گلر اول در ترکیب دارد؛ گلری که در بازی نخست این تیم برابر ماشین‌سازی آن‌قدر خوش درخشید که برخی بگویند اگر او نبود، شاید شهرخودرو به این نتیجه رؤیایی در شروع مسیر مقابل ماشین‌سازان شهر تبریز نمی‌رسید. فراهانی که بعد از خدمت رفتن جلالی‌راد، یک فصل درون گل شهرخودرو ایستاد، حالا رقیب سرسخت و اصلی گلر مشهدی برای ایستادن فیکس در چهارچوب دروازه تیم شهرخودروست. البته جلالی در مسیر فیکس‌شدن فقط نباید فراهانی را رقیب خود ببیند؛ چرا‌که گلر هفده‌ساله و مورد‌اعتماد مهدی رحمتی، محمدجواد کیا هم در این تیم حاضر است که در رقابت‌های آسیایی درون دروازه عنابی‌ها ایستاد و از قضا عملکرد چندان‌بدی هم نداشت.