افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور

به گزارش شهرآرانیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سخنانی در این مراسم گفت: این بیمارستان در محوطه بیمارستان قدیمی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در راستای گسترش خدمات به بیماران و در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد احداث شده است.


دکتر محمد حسین بحرینی افزود: بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد مشهد در زمینی افزون بر ۳۲ هزار مترمربع در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت ویژه احداث شده است.


وی ادامه داد: این بیمارستان که مجهز به بخش‌های مختلف درمانی است با بهره‌گیری از الگوی معماری ایرانی اسلامی با اعتبار سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی و تجهیزات ساخته شده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام تجهیزات و تاسیسات این بیمارستان مطابق استاندارد‌های روز ایجاد شده است به طوری که سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان به نحوی است که اگر در فصل سرما در یک اتاق، بیمار نیازمند هوای سرد بود، می‌توان دمای اتاق بیمار را مطابق نیازش تغییر داد.


بحرینی افزود: بهترین فیلتر‌های هوا برای تهویه اتاق‌های بیمارستان در نظر گرفته شده است که می‌تواند در شرایط کرونایی موثر باشد و همچنین اتاق‌های ایزوله بیمارستان نیز به خوبی فشار مثبت و منفی را رعایت می‌کنند و برای بیماران حساس به عفونت مناسب است.


بیمارستان قدیمی شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در شمال شرق و منطقه طلاب این شهر واقع است و تنها مرکز درمان دولتی در این منطقه محروم شهر به شمار می‌رود.

 

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد خدمات رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا