مدیریت شهری حامی کارکنان درمان است

جانقربان| شهرآرانیوز- نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: مدیریت شهری حامی کارکنان درمان است و در زمینه کرونا کمک‌های شایانی به شبکه بهداشت شهر و دانشگاه علوم پزشکی کرده است.


حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: بهمن‌ماه سال گذشته حدود ۵ میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی و تولید انبوه ماسک تصویب کردیم تا کمبود‌های ماسک بهداشتی در شهر رفع شود و مردم دراین‌باره نگرانی نداشته باشند.

 

وی اظهار کرد: در ادامه ۵ میلیارد دیگر نیز برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی کردیم.


این عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره حمایت از پرستاران و پزشکان گفت: حمایت از پزشکان و پرستاران در دل کمک‌ها دیده شده و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواستیم در صورتی که شرایط فراهم است، به پزشکان و پرستاران در پرداخت اضافه‌کاری‌ها و کمک‌های مادی و معنوی یاری برسانند. همچنین پیشنهاد کردیم برنامه‌های تفریحی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کارکنان درمان برگزار شود تا از فضای خسته‌کننده و آلوده کار کمی فاصله بگیرند و روحیه آن‌ها بهتر شود.


وی با اشاره به اینکه دولت تدارکاتی برای کارکنان درمان پیش‌بینی کرده است، گفت: هرچقدر بتوانیم به این قشر توجه کنیم، در بازگشت سلامت به جامعه موفق خواهیم بود.


نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره شهدای سلامت نیز اظهار کرد: خوشبختانه سیستم اداری و نظام، موضوع شهدای سلامت را پذیرفته است و پزشکان و پرستارانی که به‌دلیل کرونا جان خود را از دست می‌دهند، به‌عنوان شهید این حوزه محسوب خواهند شد. قطعا بنیاد شهید برای حمایت از شهدای کارکنان درمانی برنامه دارد و چنانچه از شورای شهر کمکی بخواهند، به‌قطع آن را بررسی خواهیم کرد.