۷۰ باغ‌ ویلای غیرمجاز در مشهد قلع و قمع شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایرنا، امید طهماسبی‌زاده با بیان اینکه دیروز این تعداد باغ‌ویلای غیرمجاز در دست ساخت با حضور مقام قضایی قلع‌وقمع شد، افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یعنی نابودی کشت‌وزرع؛ بنابراین قانون بدون اغماض در این زمینه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: این اعمال قانون در ۲ منطقه جداگانه انجام شده است و بررسی‌ها و تحقیقات درباره این ساخت‌وساز‌های غیرقانونی نشان داد که افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی‌شده را ۳ میلیون تا ۴ میلیون ریال به خریداران می‌فروخته‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد گفت: با توجه به تحقیقات صورت‌گرفته، مشخص شده است که چند نفر سودجو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده‌اند و به‌بهانه اینکه زمین‌ها امکان تبدیل‌شدن به باغ‌ویلا به‌واسطه آمدن امکانات رفاهی به محل را دارند، خریداران را وارد بازی دوسرباخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای همه سرمایه خود را در محل خرج ایجاد بنا آن هم به‌روی زمین‌های کشاورزی کنند.

طهماسبی‌زاده افزود: همه این متخلفان شناسایی شدند و هویت آن‌ها در مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی اعلام شد تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های متولی صورت گرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد خطاب به افرادی که قصد خرید باغ‌ویلا دارند، گفت: هرگز نباید به افراد فاقد صلاحیت اعتماد شود، زیرا زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند، زمینه‌ای برای تغییر کاربری آن‌ها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نخواهد شد.

طهماسبی‌زاده افزود: خریداران بدانند تبدیل‌شدن این اراضی به باغ‌ویلا اقدامی خلاف قانون است و با دست خود سرمایه و اندوخته چندساله خود را به‌باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد.