۸۵ درصد اصناف مشهد تعطیلی شبانه را رعایت کردند

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در هفتاد و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان افزود: از ۲۰ آبان ماه تاکنون ۱۰ تیم نظارتی در مناطق مختلف شهری بصورت روزانه بر روند اجرای دستورالعمل ملی محدودیت‌های فعالیت اصناف نظارت می‌کنند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از صنوف مختلف مشمول این طرح انجام شده که با تذکر، اخطار کتبی و پلمب برخی واحد‌های صنفی همراه بوده است.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت گروه شغلی ۲ در این شهرستان از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد ممنوع است.

همچنین عدم فعالیت و تعطیلی اصناف گروه‌های شغلی سه و چهار در این شهرستان از روز شنبه ۲۴ آبان ماه تا اطلاع بعدی تمدید شده است.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل و مراکز گروه ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش مواد غیرغذایی، قنادی و خشکبار، آبمیوه فروشی‌ها، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های مردانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، مشاوران املاک، بازار فروش خودرو، فروشندگان فرش و موکت، اسباب بازی فروشی‌ها، عرضه کنندگان لوازم خانگی، خدمات چاپ و فعالیت‌های وابسته، آتلیه و عکاسی، پرده فروشی، مبلمان، کیف و کفش، لوازم تحریر و خرازی، کادویی، تزئینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه است.

مشاغل صنفی گروه سه نیز شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی، کافه، قهوه خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده است و گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی گروه چهار نیز شامل همایش‌ها و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و ورزش‌های پربرخورد، گروه‌های حساس، کافه، چایخانه و قهوه خانه می‌باشد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۹۶ اتحادیه است.

این شهرستان با ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است و کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.

منبع: ایرنا