فرمانداری مشهد: تردد خودروهای پلاک غیربومی ساکن مشهد در طول روز منعی ندارد
گروه مشهد شهرآرانیوز | معاون فرمانداری مشهد از اجازه تردد پلاک‌های غیربومی ساکن در مشهد تا ساعت ۹ شب خبر داد.

احمد ریواده با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: جریمه تردد خودرو‌ها در طرح محدودیت کرونایی جدید به ۲ صورت انجام می‌شود: هرگونه تردد خودرو با پلاک بومی و غیربومی از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد روز بعد، ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی خواهد داشت که به‌صورت هوشمند و از طریق دوربین‌های شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جریمه دیگر مربوط به ورود خودرو با پلاک غیربومی از ورودی‌های مختلف به شهر است که در شهر‌های قرمز، یک‌میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و باتوجه‌به اینکه مشهد در ردیف شهر‌های قرمز قرار گرفته است، جریمه یک‌میلیونی اعمال خواهد شد.

ریواده درباره تردد خودرو‌های پلاک غیربومی که ساکن مشهد هستند، تصریح کرد: تردد این خودرو‌ها که ساکن مشهد هستند و دست‌کم مدارکی مبنی‌بر اسکان در مشهد در ۳ ماه گذشته داشته باشند و سوابق تردد آنان در دوربین‌های نظارتی موجود باشد، تا ساعت ۹ شب بلامانع است و شامل جریمه یک‌میلیون تومانی نخواهند شد. اما پس از این ساعت، همه تردد‌ها شامل جریمه ۲۰۰ هزار تومانی می‌شود.

معاون فرماندار مشهد درباره صدور مجوز تردد برای خودرو‌هایی که پس از ساعت ۹ شب باید تردد کنند، تأکید کرد: صدور مجوز برای چنین خودرو‌هایی برعهده فرمانداری است. روند کار بدین شکل است که دستگاه مربوط، مشخصات خودرو‌ها را به پلیس راهنمایی‌ورانندگی اعلام و دلایل تردد آنان را مشخص خواهد کرد و پلیس نیز فهرست این خودرو‌ها را برای صدور مجوز به فرمانداری اعلام خواهد کرد و پس از آن امکان تردد مهیا خواهد شد.

اینجا ببینید: لیست شهر‌های تردد ممنوع از ۱ آذر + جدول نام و مشخصات