بخش‌نامه دریافت گواهی سلامت به فرودگاه ابلاغ نشده است

جانقربان| مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: بخش‌نامه‌ای مبنی‌بر لزوم دریافت گواهی سلامت کووید۱۹ مسافران از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه ابلاغ نشده است.

حسن جعفری افزود: اکنون برای پروازهای خارجی سنجش میزان اکسیژن خون انجام می‌شود و ارائه گواهی سلامت مسافر الزامی است. درباره پروازهای داخلی نیز مسئول بهداشت فرودگاه مستقر است و علائم ظاهری مسافران را بررسی می‌کند که چنانچه فردی مشکوک به کرونا باشد، از حضور وی در پرواز ممانعت شود.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد آمادگی کاملی برای همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی و ستاد کرونا برای انجام هرگونه اقدام بهداشتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا دارد.

لازم به ذکر است که به‌گفته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، براساس پروتکل‌های بهداشتی جدید ابلاغ‌شده، سامانه فروش بلیت هواپیما به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده است و هر مسافری که بخواهد بلیتی به‌صورت اینترنتی بخرد، ابتدا کدملی‌اش استعلام می‌شود و در صورت مبتلابودن به کرونا، کدملی او قرمز می‌شود و امکان صدور بلیت برای او وجود ندارد، اما اگر فردی مبتلا نباشد، کد او به رنگ سبز درمی‌آید و درنهایت به او اجازه خرید بلیت داده خواهد شد.