برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان از سوی نمایشگاه‌ بین‌المللی ‌مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر‌عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حاشیه نشست شورای مشورتی دیپلماسی اقتصادی استان گفت: برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و شناسایی بازار هدف میان ایران و افغانستان، ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری‌اسلامی‌ایران در کشور افغانستان برگزار می‌شود.

 

سعید صیفی افزود: شرکت نمایشگاه بین‌المللی‌مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور، برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی، این نمایشگاه را در دی‌ماه امسال در کشور افغانستان (هرات) برگزار می‌کند.

 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی‌ مشهد باتوجه‌به همه‌گیرشدن ویروس کرونا در دنیا و تأثیرات منفی آن بر تولیدات و بازار‌های اقتصادی کشورها، برگزاری این نمایشگاه را در شرایط اقتصادی موجود مهم دانست و افزود: توسعه صادرات و افزایش سهم تولیدات داخلی در بازار‌های دنیا یک ضرورت است.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بهترین فرصت برای توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما با برگزاری این نمایشگاه مانند سال‌های گذشته به‌دنبال این هستیم که بستری برای نشان‌دادن ظرفیت بازار‌های ایرانی در شرایط تحریم ایجاد شود.

 

صیفی همچنین انجام مذاکرات رودررو و برگزاری همایش تجار و فعالان اقتصادی دوطرف را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تمرکز بیشتر ما بر معرفی جدید‌ترین پیشرفت‌های تولیدی در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی، صنعت، معدن، برق، الکترونیک و لوازم خانگی و ... خواهد‌ بود.