تأمین پوشاک برای ‌کارتن‌خواب‌ها در پویش «گرمای همدلی»
مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ رضا دانایی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه این‌پویش از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: مدیریت شهری تاکنون در زمینه تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کنند، برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب پای کار بوده است و پویش جدید نیز با حضور خیران، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و شهروندان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این و از طریق سرکشی به پاتوق کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان، ماسک و دست‌کش در اختیار این‌افراد قرار می‌گرفت، ادامه داد: در طرح جدید تأمین لباس برای کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان، همه کسانی که مایل هستند به این افراد کمک کنند، لباس، کاپشن و دست‌کش نرم در اختیار شهرداری قرار می‌دهند و مدیریت شهری این‌اقلام را توزیع خواهد کرد.
به گفته دانایی، البسه اکثر قریب به اتفاق این‌افراد بسیار آلوده است و باید معدوم شود؛ بنابراین در این‌طرح کمک‌ها هم در اختیار افرادی که شب را در گرم‌خانه‌ها حضور دارند، قرار می‌گیرد و هم افرادی که مایل به حضور در گرم‌خانه‌ها نیستند.


فقط البسه نو

وی با بیان اینکه البسه اهدایی باید نو باشد، افزود: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتقال بیماری از طریق البسه دست دوم، فقط پذیرای البسه نوی شهروندان خواهیم بود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در گرم‌خانه‌ها نیز استفاده از گان برای کارکنان گرم‌خانه‌ها الزامی است؛ زیرا علاوه بر سلامت کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان، سلامت کارکنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
دانایی درباره راه‌های ارتباط شهروندان، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اهدای البسه نیز گفت: اولین و مهم‌ترین کانال ارتباطی دراین‌باره تماس با مرکز ۱۳۷ است و کارشناسان این‌مرکز نیز خیران را به مراکز تحویل البسه هدایت خواهند کرد.