پایان واکسیناسیون سراسری تب برفکی حدود ۱۶۰ هزار دام سنگین در استان

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات نوین بهداشتی و کنترلی اعمال شده و ارتقاء سطح کیفی واکسن‌های مورد استفاده، بیماری تب برفکی در حال حاضر در استان خراسان رضوی تحت کنترل است، اما لازم است دامداران هوشیاری لازم را معمول داشته و برابر ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای ابلاغی دامپزشکی عمل کنند.
دکتر محسن عابدزاده اعلام داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره با تغییر سوش‌های مختلف، جمعیت دام‌های اهلی را تهدید می‌کند و یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری، افزایش سطح ایمنی دام با انجام واکسیناسیون به موقع است.
وی افزود: حدود ۵۵ درصد این عملیات توسط بخش خصوصی و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی انجام شده است و در این مرحله از واکسیناسیون عملیات، بصورت رایگان انجام شد.
عابدزاده ضمن اینکه از دامداران درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری و یا تلفات مشکوک در دام ها، موارد را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان محل سکونت و یا اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید و همراه آن باید دامداران نسبت به رعایت دقیق موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای اقدام نموده و از خرید و نقل وانتقال دام بدون اطلاع و نظارت دامپزشکی خودداری کنند.