ورود پرطرف‌دارترین رشته ورزشی به ایران | مینی فوتبال صاحب تشکیلات شد
به گزارش شهرآرانیوز، کریم مقدم، سرپرست مینی‌فوتبال ایران با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این رشته یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌های همگانی است که فدراسیون جهانی آن در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و تاکنون ۸۰ کشور به صورت رسمی و ۱۴۰ کشور به‌صورت غیر‌‌رسمی به عضویت این فدراسیون جهانی پیوسته‌اند.
 
وی افزود: این ورزش در زمین چمن مصنوعی و تعداد بازیکن‌های هر تیم ۵ تا ۸ نفر است و مسابقات جام جهانی آن هر دو سال برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت بالای ایران در این رشته به‌زودی می‌توانیم مدعی قهرمانی در جام جهانی‌های آتی باشیم.
 
سرپرست مینی‌فوتبال ایران در خصوص سوابق برگزاری مسابقات جام جهانی این رشته گفت: طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سه دوره جام جهانی مینی فوتبال برگزار شده و در آخرین دوره آن (۲۰۱۹) ۳۲ تیم از پنج قاره جهان به رقابت پرداختند که مکزیک قهرمان و برزیل نایب قهرمان شد.
 
مقدم درباره اعضای فدراسیون جهانی مینی فوتبال افزود: این فدراسیون جهانی ۸۰ عضو رسمی دارد که ترکیب آن شامل ۴۰ کشور اروپایی، ۱۲ کشور از آمریکای شمالی و جنوبی، ۱۸ کشور از آسیا، ۸ کشور از آفریقا و ۲ کشور از قاره اقیانوسیه است.

بر اساس این گزارش، تشکیلات رسمی کمیته مینی فوتبال به‌زودی دفاتر کمیته‌های استانی را راه‌اندازی کرده و از طریق این کمیته‌ها تلاش خواهد کرد به‌صورت گسترده در سرتاسر کشور این رشته جذاب را گسترش و به‌صورت تشکیلات سازمان یافته توسعه دهد و بتواند نسبت به استعدادیابی و تشکیل تیم ملی مینی فوتبال ایران اقدام نماید.