شیوه اعتراض به جریمه‌های اشتباه کرونایی
به گزارش شهرآرانیوز، محدودیت‌های کرونایی و منع تردد شبانه، از شنبه اول آذر ماه اجرایی شده‌اند و افرادی که در ساعت‌های غیرمجاز با خودرو در خیابان‌ها تردد کنند، جریمه می‌شوند. به‌تازگی پیامک‌هایی برای شهروندان ارسال شده است که خبر از جریمه آن‌ها به دلیل تردد غیر مجاز و نادیده گرفتن شرایط کرونا می‌دهد.

حال این سؤال مطرح است که چگونه باید به جریمه اشتباه اعتراض کرد. اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از شهروندان ایرانی، بدون خروج از منزل و نادیده گرفتن مصوبات ستاد کرونا پیامک جریمه دریافت کرده‌اید، باید تا ۱۰ روز آینده منتظر ثبت نهایی بمانید.

در این شرایط، نیازی به حضور شما در اداره اجرائیات پلیس راهنمایی رانندگی یا مراکز پلیس ۱۰+ نیست. این احتمال وجود دارد که حدود ۱۰ روز بعد از طی مراحل اداری، جریمه نهایی برای شما ثبت نشود و پرسنل پلیس راهنمایی‌ورانندگی، خطا در سیستم‌های تشخیص خودکار و دوربین‌های ثبت تخلف را تشخیص دهند.

برای اطمینان از ثبت یا عدم ثبت جریمه، باید طی ۱۰ روز بعد از دریافت پیامک، به وب‌سایت رسمی پلیس راهور مراجعه کنید. البته مراجع مختلفی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارند؛ اما ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای این هدف، مراجعه به سایت Rahvar120.ir و کلیک روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی است. در مرحله بعد، با استفاده از کد VIN موجود روی کارت خودرو (کارت ماشین) می‌توانید تخلفات ثبت‌شده و قطعی هر نوع وسیله نقلیه را مشاهده کنید.

چنانچه در وب‌سایت راهور ۱۲۰ یا دیگر مراجع معتبر، مثل مراکز تعویض پلاک، متوجه ثبت جریمه برای خودرو شدید، می‌توانید نسبت به آن معترض شوید. البته توجه داشته باشید که رسیدن به مرحله حذف جریمه، معمولا برای ثبت تخلف با دوربین عکس‌برداری خودکار امکان‌پذیر است و در سایر موارد، به‌سختی نتیجه خواهد داد.
 
منبع: تجارت نیوز