شاهمیری: هنوز بازنشسته نشدم | برخی باعث شدند دلگیر شوم
گروه ورزش/شهرآرانیوز، فرهاد شاهمیری یکی از داوران باتجربه و خوب والیبال کشورمان است که در سطح جهان هم شناخته شده و تجربه قضاوت در المپیک و بازی‌های جهانی را هم دارد، اما مدتی است که عده‌ای بحث بازنشستگی این داور را مطرح کرده اند و شاهمیری هم درباره آن اینگونه توضیح می‌دهد:کارت داوری من ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ حدود یک ماه و نیم دیگر تمام می‌شود یعنی هنوز بازنشسته نشدم از آنطرف هم بخاطر شرایطی که امسال تجربه کردیم فدراسیون جهانی نامه زد و کارت داوری من را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کرد تا بتوانم همچنان قضاوت کنم.

او درباره حضورش در کمیته داوران آسیا نیز می‌گوید: از آنجاییکه من در کمیته داوران آسیا انتخاب شده ام نمی‌دانم شرایط در سال جدید چگونه می‌شود برای همین منتظرم و اگر قرار باشد بروم خودم هم صلاح می‌دانم که دیگر قضاوت را کنار بگذارم. ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و من قانونا می‌توانم قضاوت کنم.

شاهمیری در ادامه می‌گوید: ما تا ۳ سال پیش داور داشتیم که تا ۶۰ سالگی هم قضاوت کرد آنهم بخاطر اینکه در آیین نامه یک بند است که کمیته داوران و فدراسیون می‌توانند درباره موضوعاتی که در آیین نامه نیامده است تصمیم بگیرند. نمی‌دانم چرا به این اتفاق اینقدر می‌پردازند. من برای کمیته آسیا انتخاب شده ام و به جای اینکه به من زنگ بزنند و تبریک بگویند چنین بحثی را راه می‌اندازند و باعث دلخوری و دلگیری می‌شوند. یکسری از داوران با اینکه بازنشسته شده اند همچنان قضاوت می‌کنند مثل داور روسی که ۵۸ سال سن دارد و فدراسیون جهانی او را نگه داشته، من را هم آن‌ها صلاح دیده اند که فعلا قضاوت کنم. حالا نمی‌دانم از این اتفاق باید خوشحال باشیم یا ناراحت؟