مسافران خراسانی المپیک توکیو| یک نفر حتمی، ۱۹ نفر احتمالی
به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک‌۲۰۲۰ توکیو در حالی به‌واسطه شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا یک سال به تعویق افتاد که حالا با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی، تب‌و‌تاب ورزشکاران برای رساندن خود به مرز آمادگی و شرکت در رقابت‌های کسب سهمیه، ورزشکاران خراسانی هم خودشان را مهیای این پیکار‌ها می‌کنند. ورزشکارانی که بعضی از آن‌ها کسب سهمیه کردند و باید خود را آماده آوردگاه بزرگ جهانی کنند و برخی دیگر هنوز امیدوارند بتوانند بلیت توکیو را برای خود رزرو کنند.
 
محمد عجمی‌نژاد، کارشناس مدیریت گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، با اشاره به این مسئله گفت: مدت کوتاهی تا المپیک ۱+۲۰۲۰ باقی‌مانده است و تاکنون یک سهمیه حسن تفتیان در دوی ۱۰۰‌متر به‌عنوان المپین خراسانی قطعی شده است و در پاراالمپیک هم مهدی بابادی، معصومه زارعی و ندا پنجه‌‎باشی نفراتی هستند که احتمال قریب‌به‌یقین با تیم ملی والیبال‌نشسته مردان و زنان همراه خواهند بود. این در‌حالی است که این مسئول شانس‌های زیاد دیگری برای حضور خراسانی‌ها در المپیک و پاراالمپیک قائل است؛ شانس‌هایی که البته شاید به‌نظر او می‌توانند دست‌کم فعلا روی کاغذ نامشان وجود داشته باشد و معلوم نیست بعد از پایان رقابت‌های کسب سهمیه در رشته‌های مختلف باز هم خراسان دارای ۲۴ شانس المپیکی و پاراالمپیکی باشد یا نباشد!
 
روزبه ارغوان و صالح فروتن، ۲ تن از بسکتبالیست‌های مشهدی هستند که به اذعان عجمی‌نژاد می‌توانند در فهرست تیم ملی بسکتبال باشند و سهمیه المپیک کسب کنند. از طرفی پوریا یلی هم والیبالیست خراسانی است که می‌تواند جزو فهرست آلکنو برای حضور در المپیک قرار بگیرد. عجمی‌نژاد خاطرنشان کرد: این امید وجود دارد که سینا غلامپور نیز با وایت‌کارت مجوز حضور در این دوره از بازی‌های المپیک را کسب کند و حسن عبدی در بسکتبال‌با‌ویلچر به‌همراه حمید صداقت به عضویت تیم ملی درآیند.
 
شاهین ایزدیار و محمدحسین کریمی هم در رشته شنا برای اعزام به پاراالمپیک تلاش می‌کنند و مالک رضایی در پارادوومیدانی، رضا غلامی در جودو و سجاد یوسف‌زاده، علی سیفی و حسین فرخنده شانس‌های وزنه‌برداری معلولان از مشهد هستند که بتوانند پاراالمپیکی شوند. هادی رضایی و مهدی ضیایی نیز در بخش مربیان به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته و مربی شناگر پاراالمپیکی‌مان می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها حاضر باشند. کارشناس مدیریت گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، مهدی میری‌مقدم در رشته بدمینتون و حسین حسین‌زاده در تکواندو را داورانی می‌داند که می‌توانند در المپیک حاضر باشند.
 
عجمی‌نژاد تصریح می‌کند: هنوز به کسب سهمیه اسماعیل نجاتیان در کشتی آزاد و ویدا حلیمیان در تیروکمان و همچنین جواد شیردل در گلبال و عرفان اسماعیلی در شنای معلولین امیدوار هستیم. باید منتظر نشست و دید خراسان در المپیک و پاراالمپیک‌۲۰۲۰ توکیو می‌تواند ۲۴ سهمیه‌ای را که این مقام مسئول عنوان کرده داشته باشد یا به‌عبارت‌بهتر چند‌درصد این شانس‌ها محقق خواهد شد؟