محدودیت‌های جدید در شب یلدا

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از همراهی مردم، اصناف، کادر بهداشت و درمان استان و مجریان طرح محدودیت‌های هوشمند به‌ویژه نیروی انتظامی و فرمانداران گفت: بر اساس گزارشی که توسط معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا ارائه شد، خوشبختانه خراسان رضوی در شرایط مطلوب قرار گرفته و روند ابتلا به بیماری، بستری و فوتی‌ها سیر نزولی دارد.

وی افزود: این گزارش نشان داد که اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با سیاست‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا همراه باشند، قطعا می‌توان این بیماری را مدیریت و مهار کرد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص مزایای طرح محدودیت‌های هوشمند ستاد ملی کرونا گفت: در ۲۱ روز گذشته تعطیلی و یا محدودیت ادارات و برخی اصناف و منع ترددهای شبانه را در سطح استان شاهد بودیم که باعث شد تعداد شهرستان‌های قرمز استان به صفر رسیده و ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار گیرد.

معتمدیان اضافه کرد: امیدواریم با استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و عدم حضور در اجتماعات به‌ویژه دورهمی‌ها و محافل خانوادگی شاهد کنترل و مهار این بیماری در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفقی بود که با همکاری بسیار خوب بسیجیان در سرتاسر استان انجام شد و در نتیجه قرنطینه بیماران در منازل و حمایت‌های معیشتی اثرات بسیار خوبی در روند کنترل بیماران قرنطینه‌ای به‌وجود آمد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت کشور و استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید استمرار داشته باشد. همچنین اطلاع رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها درباره رعایت این پروتکل‌ها باید به‌صورت جدی صورت گیرد، زیرا عادی‌انگاری شرایط باعث برگشت شرایط قبل خواهد بود.

معتمدیان در ارتباط با افزایش نظارت‌ها گفت: با برگزاری جلسات مستمر و تقسیم کاری که توسط نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد امیدواریم بتوانیم در چارچوب مشخص شده ستاد ملی کرونا نظارت‌ها را افزایش داده و ادامه بدهیم.

وی با اشاره به فصل زمستان و افزایش تجمع مردم در اماکن بسته خاطرنشان کرد: به دلیل نبود تهویه مناسب در اماکن بسته احتمال شیوع بیشتر بیماری وجود دارد لذا می‌طلبد که در برنامه تبلیغی و اطلاع رسانی بر روی پیشگیری تاکید جدی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با توجه به در پیش بودن شب یلدا ادامه داد: در خصوص شب یلدا تصمیماتی گرفته شده و قرار است در قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا موضوع بررسی شده و محدودیت‌های جدیدی در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه نیز اعمال شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی بر شناسایی و کنترل مبتلایان و جلوگیری از تردد آن‌ها در سطح استان تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم روند بیماریابی و تست‌گیری را افزایش دهیم. در بعضی از مراکز تجمعی مثل مراکز نگهداری سالمندان و معلولان لازم است مراقبت‌های ویژه‌ای صورت بگیرد و نظارت‌های مجموعه بهداشت بیشتر شود.

منبع: ایسنا