کامبک صنعت نفت| برزیل در صدر لیگ برتر!
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران عصر دیروز با برگزاری ۴ مسابقه آغاز شد. در مهم‌ترین بازی‌های دیروز، فولاد در اهواز سایپا را چپ کرد و برزیلی‌های آبادان در خانه، گل‌گهر صدرنشین را از پیش رو برداشتند تا به صدر جدول پرواز کنند. در رفسنجان، تیم مس موفق شد نفت مسجد‌سلیمان را به آتش بکشد و جدال تیم‌های پیکان و آلومینیوم اراک با تساوی بدون‌گل به پایان رسید. با نتایج دیروز، صدر جدول دچار تغییرات عمده‌ای شد و برزیلی‌های آبادان موفق شدند جایگاه اول را به خود اختصاص دهند. نکونام با فولاد به رده دوم جدول رسید و گل گهر هم با شکستی که دیروز خورد، از صدر به رده سوم سقوط کرد.

صدر جدول برزیلی شد

امیر قلعه‌نویی در آتش صنعت‌نفت آبادان سوخت و دودستی صدر را به برزیلی‌های خوزستان هدیه داد. تیم سیروس پورموسوی با ارائه یک بازی برتر و تکنیکی حریف قدرتمند خود را اسیر کرده بود و در شرایطی که با یک گل از حرف عقب افتاده بود، درنهایت ۲ بار دروازه سیرجانی‌ها را باز کرد تا با این پیروزی، به صدر جدول لیگ برتر برسد؛ بهترین جایگاه آبادانی‌ها در تاریخ لیگ برتر.
 
شاگردان پورموسوی به سومین برد خانگی خود در این فصل نیز دست یافتند تا نشان دهند در بازی خانگی، حریفان کار سختی مقابل آن‌ها خواهند داشت. میلاد فراهانی در دقایقی که نفت از حریف پیش افتاده بود، نقش اول تیمش را در حفظ دروازه برعهده داشت. هرچند او روی گل گادوین منشا شانسی برای مهار توپ نداشت، اما در ادامه نقش پررنگ خود را برای دستیابی به امتیاز ایفا کرد. دفع چندباره حمله گل‌گهر و اقتدار در محوطه جریمه خود در خروج‌ها و در زمانی‌که حریف رو به بازی مستقیم آورده بود باعث شد تا درنهایت، نفت آبادان موفق به حفظ نتیجه شود و یک پیروزی ارزشمند به نام خود ثبت کند.

احیای فولاد با سوپرگل فرشاد

جواد نکونام در اهواز سایپا را له کرد تا خودش را به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی قهرمانی معرفی کند. فولاد دیروز موفق شد روی درخشش فرشاد احمدزاده که این روز‌ها دوباره احیا شده است، با ۳ گل از سد حریف پایتخت‌نشین خود بگذرد. اتفاق ویژه این بازی بدون‌شک سوپرگل احمدزاده بود که شباهت فوق‌العاده‌ای به گل مسی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ به تیم‌ملی کشورمان داشت. احمدزاده با حرکت عرضی خود این گل را به ثمر رساند و توپ را به‌شکلی باورنکردنی وارد دروازه اکبر منادی کرد تا زمینه‌ساز پیروزی پرگل فولاد باشد.

اولین پیروزی مسی‌های کرمانی!

طلسم پیروزی‌های مس کرمان سرانجام در هفته ششم شکسته شد. مسی‌های کرمانی که این فصل، تازه به لیگ برتر آمده‌اند، از ۵ بازی ابتدایی خود فقط ۲ امتیاز کسب کرده بودند، اما دیروز و با تغییراتی که در کادرفنی خود به وجود آوردند، موفق شدند اولین ۳ امتیاز لیگ‌برتری‌شان را به دست بیاورند. صبح دیروز بود که مجتبی سرآسیایی به اردوی مس اضافه شد و این اتفاق به نظر می‌رسد بازهم توانست از نظر روحی‌روانی کرمانی‌ها را آماده بازی کند. نفت مسجدسلیمان هم در این بازی حرفی برای گفتن نداشت و در پایان، با ۲ گل نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد.

دربی بدون حضور سرمربی!

شهرآورد تبریز امروز و از ساعت ۱۵، در ورزشگاه سردار سلیمانی برگزار خواهد شد. نکته تأمل‌کردنی در این مسابقه، حضورنداشتن سرمربیان هر ۲ تیم است. بیاتلو که در هفته‌های ابتدایی، قراردادش را ۲ سال دیگر با ماشین‌سازان تمدید کرده بود، هفته گذشته از ماشین‌سازی استعفا کرد که اتفاقا مدیریت آن را پذیرفت. در آن سوی میدان هم تراکتوری‌ها علیرضا منصوریان را به خانه فرستادند تا هر ۲ تیم در این بازی با مربی موقت به میدان بروند. درحال‌حاضر، تمرینات تیم تراکتور زیر نظر مسعود شجاعی برگزار می‌شود و و‌ی فعلا مربی‌موقت تیم تراکتور است و سعید اخباری هم که دستیار اول بیاتلو بود، تیم ماشین‌سازی را تمرین می‌دهد.
 
همه این موارد در حالی است که هر ۲ تیم تبریزی در این مسابقه به ۳ امتیاز بازی نیاز مبرم دارند و برای فرار از جمع فانوس‌به‌دستان باید از بازی امروز با برد خارج شوند. شاید بتوان ۳ امتیاز این بازی را پیشاپیش به حساب تراکتور منظور کرد؛ چون کیفیت بازیکنان تراکتور بسیار بالاتر از بازیکنان ماشین‌سازی است. ماشین‌سازان هنوز بردی در لیگ برتر نداشته‌اند، ولی تراکتور می‌تواند با سرمربی موقت خود دومین برد در لیگ بیستم را دشت کند. بازی رفت فصل گذشته ۲ تیم به‌سود ماشین‌سازی و بازی برگشت به‌نفع تراکتور به اتمام رسیده بود.

خانزاده به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ، برای چهارمین دیدار متوالی در ترکیب تیمش غایب است و البته محمد خرم‌الحسینی هم که در بازی‌های اخیر تراکتور به‌دلیل مصدومیت غایب بوده، شانس کمی برای حضور در دیدار با حریف همشهری دارد.