نمایندگان مجلس: ادبیات تفرقه‌افکنانه رئیس جمهور ترکیه پذیرفتنی نیست
به گزارش شهرآرانیوز - حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد ۲۱۴ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای واکنش و اعتراض خود به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، درباره ایران را اعلام کردند.
 
وی افزود: نمایندگان در این بیانیه بیان کردند که ادبیات تفرقه‌افکنانه رئیس جمهور ترکیه پذیرفتنی نیست.
 
 
{$sepehr_media_235055_600_400}
 
 
متن کامل بیانیه نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
 
ملت عزیز و غیور ایران
 
به کارگیری ادبیات تفرقه‌آمیز رئیس جمهور ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان که انتظار حسن هم‌جواری و تلاش در جهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می‌رود، بسیار تعجب‌انگیز است و پذیرفتنی نیست و شدیدا آن را محکوم می‌کنیم.
 
​​​​​​​ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جان‌سوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی  و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می‌باشند.
 
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استان‌های شمال غرب کشور و  سایر استان‌ها ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران، به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و اصول قانون اساسی از جمله اصل یازدهم «بحکم آیه. ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون، همه مسلمانان یک امت‌اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را برپایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد» تاکید می‌کنیم و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان‌های کشور این نوای دلنشین را یادآور می‌شویم:
 
همه با یک نام و نشان
 
به تفاوت هر رنگ و زبان
 
همه شاد و خوش و نغمه زنان
 
ز صلابت ایران جوان
 
به صلابت ایران کهن
 
و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت با فرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با ده‌ها هزار شهید  و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان فریاد سر می‌دهیم که:
 
آذربایجان جانباز
 
خامنه‌ای دن
 
انقلاب دان
 
ایران نان
 
آیرلیماز
 
نمایندگان استان‌های شمال غرب و سایر استان‌های کشور
 
۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹
 
منبع: فارس